Sunday, May 12, 2013

ပန္းေဟ၀န္ၿမိဳင္နဲ႕ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္


ကိုကိုးကၽြန္းဋီကာ
ပန္းေဟ၀န္ၿမိဳင္နဲ႕ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္
          ကိုကိုးကၽြန္းဘ၀ေတြကို က်ေနာ့အား ေရးေစခ်င္သူ (တနည္းအားျဖင့္) ၾကံဳတိုင္း တိုက္တြန္းသူမ်ားထဲမွာ ရဲေဘာ္ေတြ (က်ေနာ့ကို ရဲေဘာ္လို႕ ယံုၾကည္ေနဆဲလူေတြ) ရဲေဘာ္ မဟုတ္ေတာ့တဲ့ မိတ္ေဆြေတြ၊ တခ်ိန္က ဘယ္လိုမွ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မရတဲ့ “ရန္သူ” ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ဒီကေန႕ေတာ့ အရာက်ၿပီး အစြယ္က်ိဳး ေျမြေဟာက္လို ျဖစ္ေန႐ွာတဲ့ သနားစရာ ေျပာင္းလဲမိတ္ေဆြေတြ ပါၾကပါတယ္။ က်ေနာ့သေဘာထားကေတာ့ ႐ွင္းပါတယ္။ ဘယ္သူက ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ ေတာင္းဆိုတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့ အတိတ္ကို သမိုင္းသင္ခန္းစာအျဖစ္ မွတ္တမ္းအျဖစ္ ပဲေရးခ်င္တာပါ။
            ပုဂၢိဳလ္တဦးဦးေပၚမွာ နာက်ည္းမႈမ႐ွိေအာင္၊ ႐ွိေနတာေတာင္မွ တိမ္းေစာင္းမႈ မ႐ွိေအာင္ ၾကိဳးစားၿပီး ေျပာျပခ်င္တာပါ။ ပမာဆိုပါေတာ့၊ ဦးေန၀င္းကို ပုဂၢိဳလ္သေဘာအရ “ခ်ဥ္” လို႕ က်ေနာ္ႏုိင္ငံေရးထဲ ေမ်ာပါခဲ့တာမဟုတ္ပဲ၊ ဦးေန၀င္းမွားယြင္းစြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့တဲ့ “အာဏာ႐ွင္စံနစ္”ကို “ခ်ဥ္” တာသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဖာသာ ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းျမင္ၿပီးသားပါ။ “ႏုိင္ငံေရး မွာ ထာ၀ရ မိတ္ေဆြ၊ ထာ၀ရ ရန္သူဆိုတာ မ႐ွိဘူး၊ ႏုိင္ငံေရး အက်ိဳးစီးပြားသာ႐ွိတယ္” ဆိုတာလဲ ႐ွိသားမႈတ္လား။
            အာဏာႏွစ္ျပားသားကို တက်ပ္သား ယူဆၿပီး ရမ္းေလ့႐ွိတဲ့ ေထာင္တာ၀န္႐ွိသူ အစိတ္အပိုင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ျမင္ရာမွာလဲ ပုဂၢလ ဒိ႒ာန္သေဘာသာျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ႐ွင္းေလာက္ပါတယ္။
            အဲဒီလို စဥ္းစားဖို႕ က်ေနာ့္ကို ျပႏိုင္ခဲ့သူကေတာ့ ဦးေလးဦးတင္ေအာင္ (ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္)ပါ။ က်ေနာ္တို႕က သူ႕ကို ခ်စ္စႏိုးနဲ႕ “ဗန္းေမာ္ၾကီး” လို႕ သူ႕ေနာက္ကြယ္မွာ ေခၚၾကရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပါ။ အခုလဲ သူ႕အေၾကာင္းေျပာခ်င္တာ။
            ဗန္းေမာ္ၾကီးဟာ ကပိုက႐ိုလက္၀ဲသမား မဟုတ္ပါဖူး၊ ဆိုလိုတာက ျဖစ္ကတတ္ဆန္းေနေလ့မ႐ွိပါဖူး၊ စည္းကမ္းထားတဲ့ တည္ၿငိမ္ေအးေဆး တဲ့ “လူၾကီးလူေကာင္း လက္၀ဲသမား တေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။” စုတ္ျyw္ေပေရတာကို “ပစၥည္းမဲ့” ဟန္လို႕ဂုဏ္ယူတတ္သူ ေတြထဲမွာ သူမပါပါဘူး။
            သူက ေဂါက္႐ိုက္တာကို သေဘာက်ပံုရတယ္ (က်ေနာ္ကေတာ့ သိပ္ၿပီးဘ၀င္ မေတြ႕ပါဖူး)။ အဲဒီေတာ့ သံေခ်ာင္း႐ွည္႐ွည္ တေခ်ာင္းကို ေဂါက္တုတ္တံပံုစံ “ဗိုလ္ေပ”က လုပ္ေပးတာကို လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ရင္း ကို္င္ေလ့႐ွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေသာင္ေပၚမွာေတြ႕တဲ့ ခ႐ုလံုးကေလးေတြကို ေဂါက္သီးသေဘာထားၿပီး ႐ိုက္ေလ့႐ွိတယ္။ သူနဲ႕ အတူလမ္းေလွ်ာက္ထြက္လာရင္း အဲသလို “ေဂါက္႐ိုက္”တာ သိပ္ဘ၀င္မေတြ႕ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။
            အဲဒီေတာ့ ဗန္းေမာ္ၾကီးက “သိပ္အစြဲ မၾကီးပါနဲ႕ဗ်ာ” ဆိုၿပီး ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ရဲ႕ ပံုျပင္တပုဒ္ထဲက အေၾကာင္းေတြ ေျပာျပဖူးပါတယ္။ “ဘံုဦးတည္ခ်က္ မပ်က္ေစဖူးဆိုရင္ ပုဂၢိဳလ္တဦးစီရဲ႕ ေ႐ြးခ်ယ္မႈဟာ ျပႆနာမ႐ွိႏုိင္ဆိုၿပီး သူ႕အယူအဆကိုေျပာျပပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီကာလက “ပါတီဗဟိုကို အေျမွာက္နဲ႕ခြင္းၾက” ဆိုၿပီး လူၾကီးေတြအေနနဲ႕ ၾကံဳရတဲ့ ကာလဆိုေတာ့ ဗန္းေမာ္ၾကီး ခမ်ာလဲ သူ႕ရဲ႕ ေဂါက္တုတ္အမည္ခံ သံ႐ိုး ႐ွည္႐ွည္ ကေလးကိုေတာင္မွ သိပ္မကိုင္ျဖစ္ေတာ့ပါဖူူး။ သင္ခန္းစာတခုေပါ့ေလ။
            တေန႕စခန္းေအာက္ဖက္ေသာင္မွာလမ္းေလွ်ာက္ရင္း ဦးတင္ေအာင္က က်ေနာ့္ဆီက အထူးအဆန္းတခုေတာင္းဖူးတယ္။
            “ဒီမွာ ကိုျမင့္ဦး……ခင္ဗ်ားဆီက က်ေနာ္တခုေလာက္ေတာင္းခ်င္လို႕ဗ်”
            က်ေနာ့စိတ္ထဲထင္လိုက္တာက က်ေနာ္လုပ္ထားတဲ့ ျမင္းကသား ေဆးတံတေခ်ာင္းကို ေတာင္းမယ္ ထင္တာ။ တကယ္ေတာ့ မဟုတ္ဖူး။
            က်ေနာ္က သူ႕ကို က်ေနာ္ေရးတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြ ေပးဖတ္ၿပီး ေ၀ဖန္ခိုင္းေလ့႐ွိပါတယ္။ သိပ္အမ်ားၾကီးေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဖူး။ သူလဲ စိတ္လက္ေပါ့ပါးတဲ့ အခါမ်ိဳးေတြမွာ ေကာင္းမေကာင္းဆိုေလ့႐ွိပါတယ္။
            အဲဒီကာလတံုးက ပန္းၿပိဳင္ပြဲတခုမွာ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရး” လို႕ အမည္ေပးထားတဲ့ ႏွင္းဆီ (အနက္လား ?) တမ်ိဳးက ဆုရပါတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္း ကို က်ေနာ္က နည္းနည္းခ်ဲ႕ၿပီး ပင္တဂြန္ စစ္ဌာနခ်ဳပ္ရဲ႕ ဧည့္ခန္းထဲမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႏွင္းဆီထိုးထား ေလဟန္ ေရးဖြဲ႕ပါတယ္။ အဲဒီ အထဲမွာပါတဲ့ တပိုဒ္က-
            ပန္းေဟ၀န္ၿမိဳင္၊ သင္းၾကိဳင္ထံုသစ္
            ယမံုနာစီး၊ မီး နီယြန္းျဖာ
            အခမ္းမ်ားလဲ၊ က်ားသစ္ေရခင္း
            ………………၊ ………………..
            ……………..
            ………………
            “ၿငိမ္းခ်မ္းေရး” တည့္ အိုႏွင္းဆီ
            ခမ်ာ ဟန္ေတာ့ ေကာင္းပါရဲ႕။          
            က်ေနာ္မွတ္မိသမွ် ေရးျပတာပါ။ ကဗ်ာက အေတာ္ကေလး႐ွည္ပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာထဲက အဲဒီအပိုဒ္မွာပါတဲ့ အဲဒီ “ပန္းေဟ၀န္ၿမိဳင္” ဆိုတဲ့ စကားလံုးကေလးကို က်ေနာ့ဆီကေန ဦးတင္ေအာင္က ေတာင္းတာပါ။
            “က်ေနာ္ ကိုစိန္၀င္း အေၾကာင္းေရးမယ္လို႕ဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အဲဒီစကားလံုးကေလး က်ေနာ္သံုးခ်င္တယ္။ အဲဒါေတာင္းခ်င္လို႕ပါ”
            အဲဒီကာလတံုးက က်ေနာ္က လူမသိ၊ သူမသိ ကဗ်ာေလးေတြ ေရးတဲ့သူ တေယာက္၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ဆိုတာက တိုင္းသိျပည္သိ ကေလာင္။ အသက္အ႐ြယ္အားျဖင့္ၾကည့္ရင္လဲ သူက က်ေနာ့ ဦးမင္း သားခ်င္းအ႐ြယ္။ ဒီစကားလံုးတလံုးေလာက္ကို က်ေနာ့ဆီက သူေတာင္းေန ဖို႕ မလိုလွ။ သူဖာသာ ေရးခ်လုိက္ရင္လဲ က်ေနာ္အပါအ၀င္ ဘယ္သူမွပင္ သိလိုက္မွာ မဟုတ္။ ဒါကတခ်က္ ေနာက္တခ်က္။ ဒီစကားလံုးကို က်ေနာ္ကလဲ ကိုယ္ပိုင္မဟုတ္။ ပန္းၿမိဳင္လယ္သီခ်င္းၾကီးကို ႐ြတ္ရင္းဆိုရင္း ထြင္းထုမိသြားေသာ အငွားစကားလံုး။  ဆိုလိုသည္က ဘယ္လိုမွ် သိပ္အေရးမၾကီးလွတဲ့ စကားလံုးက ေလးတလံုးလို႕ က်ေနာ္ယူဆတဲ့ ထို “အႏုပစၥည္း” ကေလးကို က်ေနာ္ထံက ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္္ ဆိုေသာ ပုဂၢိဳလ္တဦးက ေတာင္းဆိုေနျခင္းဟာ “စကားလံုးကေလးတလံုး” ကိစၥမဟုတ္ေတာ့ပဲ “စာေရးသူတဦး၏ ဂုဏ္သိကၡာျပႆနာ” ကို က်ေနာ္အား လမ္းျပသြားတယ္လို႕ က်ေနာ္ခံယူမိပါတယ္။
            အမွန္တကယ္လဲ ဒီစကားလံုးကို ၀တၱဳနာမည္အျဖစ္သံုးၿပီး ဂါဒီယန္းဦးစိန္၀င္း အေၾကာင္းေရးျဖစ္သြားပါတယ္။
            အဲဒါပါပဲ၊ ဦးတင္ေအာင္ (ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္) ဆိုတာ အဲသလိုလူ၊ လူ ဦးတင္ေအာင္နဲ႕ စာေရးဆရာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ တထပ္တည္းက်တဲ့ လူ။ တခ်ိဳ႕လူေတြလို မ်က္မွာမမ်ားတတ္ဖူး။
            ပရိယာဃ္ေတြ မထူထပ္လွဖူး။

No comments:

Post a Comment