Sunday, May 12, 2013

က်ေနာ္သိခဲ့တဲ့ ကိုေအာင္ေ၀


ကိုကိုးကၽြန္းဋီကာ
က်ေနာ္သိခဲ့တဲ့ ကိုေအာင္ေ၀
            ကိုကိုးကၽြန္းဘ၀ကို ေတြးမိၿပီဆိုတုိင္း “ခိုင္မာျပတ္သားသူ”ေတြ တခ်ိဳ႕အေၾကာင္းကို က်ေနာ္စဥ္းစားမိ စၿမဲပါ။ ခိုင္မာသေယာင္ေယာင္နဲ႕ ဟန္ေကာင္းေကာင္း မခိုင္မာသူေတြအေၾကာင္း ေပၚလာသလို၊ ေပ်ာ့စိေပ်ာ့စိနဲ႕ ပံုစံေပမယ့္ စိန္ထက္မာတဲ့သူေတြ အေၾကာင္းလဲ ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ေျပာခဲ့ဖူးသလို “ႏုိင္ငံေရးသေဘာထား”ေတြနဲ႕ မၾကည့္ပဲ လူပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ႐ုပ္အေျခအေနကို ၾကည့္ရင္ကို လူက ၀ါးျခမ္းျပားေပမယ့္ စိတ္ဓါတ္က သံမဏိဆိုတဲ့လူေတြ က်ေနာ္ေတြ႕ခဲ့ရဖူးတယ္။ အဲဒီထဲက တေယာက္ကေတာ့ “မုန္း” နယ္က (တနည္း) ေတာင္ငူက “အဆြဲ”ခံလာရတဲ့ ေက်ာင္းဆရာေလး ကိုေအာင္ေငြ (ဒါမွမဟုတ္) က်ေနာ့အေခၚကိုေအာင္ေ၀။
            အသံျပာျပာ ျပာျပာနဲ႕ ကိုေအာင္ေ၀ဟာ သဘာ၀အားျဖင့္ စကားနည္းပါတယ္။ တသီးတျခားေနတတ္သလို ထင္ရပါတယ္။ အၿမဲတမ္း တခုခု လုပ္ေနတတ္သလို အၿမဲတန္းလည္း တခုခုကို အေလးအနက္ စဥ္းစားေနတတ္ပံု ေပၚပါတယ္။
            မနက္ခင္းတခင္းမွာေတာ့ က်ေနာ့္ကို လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ဖို႕ သူေခၚပါတယ္။ တခါတခါ စိတ္လိုလက္ရ႐ွိရန္ သူက အုန္းသီးတက္ၿပီး ေကၽြးေလ့႐ွိပါတယ္။ အဲဒီေန႕ကလဲ က်ေနာ့ကို ေခၚၿပီး စခန္းျပင္ထြက္ခဲ့ၾကတာပါ။
            ကမ္းနားေသာင္ကို ေရာက္ေတာ့ အုန္းပင္ မနိမ့္မျမင့္တပင္ကို တက္ၿပီး အုန္းသီးခ်ၿပီး သူလဲစား၊ က်ေနာ့ကိုလဲ ေကၽြးပါတယ္။ သူကိုင္တဲ့ ဓါးကေလးဟာ လက္ေနတာ က်ေနာ္ သတိထားမိပါတယ္။ လက္ေနသလို ထက္လဲထက္မယ္ ထင္ရပါတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ အုန္းသီးခြံြေတြကို အာလူးႏႊာသလို ခြာလို႕ရလုိ႕ပါပဲ။
            အုန္းသီးအညွိကေလးေတြကို အုန္းခြံျဖတ္သားကေလးနဲ႕ ျခစ္ေကာ္စားရင္း ေကၽြးရင္းက ကိုေအာင္ေ၀က ထူးထူးဆန္းဆန္း က်ေနာ့ကို ေမးပါတယ္။
            ကိုျမင့္ဦးသစ္………မင္းသားၾကီးေရ ေၾကာင္းဆိုတာ ၾကားဖူးလား။
            ဗ်ာ……မင္းသားၾကီး ေရေၾကာင္း……ဟုတ္လား ……တခါမွ မၾကားဖူးဖူးဗ်။
            “ဒီလိုဗ်………ဟိုဘက္မွာ အန္ဒမန္ ကၽြန္းစု႐ွိတယ္။ ဗမာလိုေတာ့ ကပၸလီ ကၽြန္းေပါ့ အဲဒီဘက္ကေန က်ေနာ္တို႕ အခု႐ွိေနတဲ့ ကိုကိုးကၽြန္းကို ေျမွာင္ၿပီး စီးသြားတာ၊ ဘိတ္ ထား၀ယ္ဘက္ကို ေပါက္တဲ့ ပင္လယ္ေရစီးေၾကာင္းဗ်။ ရာသီဥတုသာတဲ့ အခ်ိန္ဆိုရင္ ေလေကာင္းေကာင္းနဲ႕ဆို ခဏေလးပဲ။ ထား၀ယ္ကို ေရာက္တယ္။ က်ေနာ္က သူေျပာတာကို ဘာမွ်မသိ။ ဘာေၾကာင့္ေျပာေနသည္လဲမသိ၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ပဲ ရယ္စရာေတာင္ လုပ္လိုက္မိပါေသးတယ္။”
            “ေအးေပါ့ က်ဳပ္တို႕ ဒီကပုလင္းတလံုး ေမွ်ာလိုက္ရင္ ထား၀ယ္ဘက္မွာ သြားတင္တာေပါ့၊ မဟုတ္ဖူးလား။ သူက က်ေနာ္ ေျပာတာကို ေရာေယာင္ရီေမာလိုက္ရင္းနဲ႕ စကားလမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလိုက္ပါတယ္။”
            “ကိုျမင့္ဦးသစ္……ေရကူးတတ္သလားဗ်”
            “နည္းနည္းပါးပါးပါပဲ။ က်ေနာ္က ကြမ္းၿခံကုန္းသား၊ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚသား၊ ေခ်ာင္းကို အိမ္ေနာက္ေဖးထားၿပီး ေမြးတာေပမဲ့ ေရသိပ္ေၾကာက္ တာဗ်။ အိမ္ကလဲ ေရနဲ႕ ေပးမေဆာ့ဖူးေလ။ နည္းနည္းတတ္တာေတာင္ ကိုေ႐ႊေက်ာ္ေအာင္ၾကီးက ဒီေရာက္မွ သင္ေပးလို႕ဗ်။ က်ေနာ္အေတာ္ညံ့တာ”
            သူက ပင္လယ္ျပင္ ျပာျပာၾကီးကို ေမွ်ာ္ေငးေငးေလး ၾကည့္ရင္း က်ေနာ္ေျပာတာကို နားေထာင္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူစိတ္က တျခား ေရာက္ေနပံုရတယ္လို႕ က်ေနာ္ ခံစားမိတယ္။
            “က်ေနာ့မွာ ရည္မွန္းၿပီးတဲ့ မိန္းခေလး႐ွိတယ္ဗ်။ ဦးျမင့္ဦးသစ္ေကာ”
            “မ႐ွိေတာ့ဖူးဗ် သြား႐ွာၿပီ”
            “က်ေနာ္က အိမ္ေထာင္ျပဳဖို႕အထိ သေဘာတူထားၿပီးသား၊ ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့ သူခမ်ာလဲ အဆင္ေျပေလာက္မယ္ မထင္ပါဘူးဗ်ာ။”
            “ဒီလုိပဲေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေတြက ေတြ႕ေနၾကံဳေနက်ပဲ မဟုတ္လား”
            အဲဒီစကားေတြကို ေဆြးေဆြးေျမ႕ေျမ႕ေျပာေနခ်ိန္မွာ မာတင္းေနတဲ့သူေမး႐ိုးေတြကို က်ေနာ္ သတိထားမိတယ္။ တခုခုကို သူဆံုးျဖတ္ၿပီးသား သေဘာကိုလဲ ျမင္လိုက္ရသလိုပဲ။ မိဘတကြဲ သားသမီးတကြဲ ခ်စ္သူတကြဲ ေကြကြင္းမႈေတြ ဆိုတာကလဲ အထဲေရာက္ေနသမွ် “အထူးရဲဘက္” အားလံုးရဲ႕ ဘံုျပႆနာေပပဲေလ။
            အဲဒီေန႕က ကမ္းနားေသာင္ျပင္ကေန အျပန္မွာေတာ့ တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ စကားမေျပာျဖစ္ၾကေတာ့ဘဲ အေတြးကိုယ္စီနဲ႕ ျပန္လာခဲ့ ၾကပါတယ္။ က်ေနာ့ ရင္ထဲကိုေတာ့ “မင္းသားၾကီး ေရေၾကာင္း”က ေကာင္းေကာင္းၾကီး ပဲ့တင္ခတ္သြားေတာ့တာပါပဲ။ သူဘာျဖစ္လို႕ ဒီမင္းသားၾကီး ေရေၾကာင္းအေၾကာင္း ေျပာတာလဲ ? စဥ္းစား မရ။
            ေနာက္တရက္ေက်ာ္ မနက္မွာေတာ့ စခန္းမွာေတာ့ စခန္းထဲမွာ လႈပ္လႈပ္႐ြ႐ြျဖစ္ေနၾကတယ္။ ခပ္အုပ္အုပ္ လႈပ္လႈပ္႐ြ႐ြပါ။ ကိုေအာင္ေ၀ ျခင္ေထာင္ သိမ္းမထားဖူး၊ ကိုေအာင္ေ၀ကိုလဲ ႐ွာမေတြ႕ဖူး၊ သူနဲ႕အတူ ကိုၿငိမ္းေမာင္ (ယခုဖဒိုမန္းၿငိမ္းေမာင္)နဲ႕ မန္းေအာင္ၾကည္ (ေအဘီေကအို) တို႕လဲ ႐ွာမေတြ႕ဖူး၊ အဲသည္လို ေျပာေနၾကတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳး ခန္႕မွန္းၾကတာေတြလဲ ၾကားရတယ္။
            ဒါနဲ႕ က်ေနာ္က ရဲေဘာ္ထင္႐ွန္ (ရန္ကုန္သတင္းစာ)ကို ေမးၾကည့္ပါတယ္။ သူဘာသိသလဲေပါ့ ကိုထင္႐ွန္ၾကီးက ရယ္ၾကဲၾကဲနဲ႕ တခြန္းပဲေျပာတယ္။
            “ကၽြန္းကေန ထြက္သြားၾကၿပီ”
            ကိုေအာင္ေ၀ဆိုတဲ့သူ၊ ေတာ္ေတာ္သိပ္သည္း လွ်ိဳ႕၀ွက္တဲ့လူ၊ အဲသလို သိလိုက္ရေတာ့မွ ဟိုတေန႕က က်ေနာ့ကို သက္သက္ႏႈတ္ဆက္ပြဲ လုပ္တာကိုးလို႕ က်ေနာ္သိလုိက္ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့မွပဲ၊ သူအ၀တ္အိတ္ ကေလးေတြခ်ဳပ္ေနတာ၊ ဓါးကေလးကို ျမေနေအာင္ ေသြးေနတာ ေစာင္ၾကမ္းေတြကို လက္ခ်ဳပ္လုိက္တြဲေနကာ၊ သံလိုက္ေခ်ာင္းကေလး မရရေအာင္႐ွာၿပီး ကြန္ပတ္စ္လုပ္တာ စသည္ျဖင့္ သူ႕လႈပ္႐ွားမႈေတြကို ဆက္စပ္ မိသြားပါေတာ့တယ္။
            ေနာက္ပိုင္း ၾကားရတာက သူတို႕ပင္လယ္ထဲမွာ မုန္တုိင္းမိတာ၊ ကမ္းေျခကို ေရာက္သြားတာ၊ ကိုၿငိမ္းေမာင္ကို ဖမ္းမိသြားတာ၊ ကိုေအာင္ၾကည္နဲ႕ ကိုေအာင္ေ၀ လြတ္သြားတာ၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ က်ဆံုးသြားၾကတာ……။
            ကၽြန္းကေန ထြက္ခြာေရးကို မူအားျဖင့္ က်ေနာ္သေဘာမတူပါဖူး၊ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႕ေတြ ဒုကၡမ်ိဳးစံုကိုခံၿပီး ျပည္မကို မေရာက္အေရာက္ျပန္ၾကတဲ့ သတၲိနဲ႕ ခံႏုိင္ရည္ကိုေတာ့ ခ်ီးက်ဴးမိပါတယ္။
            ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ အခြင့္သင့္လို႕ “မင္းသားၾကီး ေရေၾကာင္း” ဆိုတာကို ေျပာသံၾကားမိတုိင္း ကိုေအာင္ေ၀ကို က်ေနာ္သတိရမိတယ္။ အသံျပာျပာနဲ႕ အဆိုေတာ္ တေယာက္ရဲ႕ သီခ်င္းသံကိုၾကားမိတိုင္း သူ႕အေၾကာင္း ရင္ထဲေရာက္လာပါတယ္။ သစ္ကနက္ေခါက္ဆိုးထားတဲ့ လံုခ်ည္နဲ႕ အင္းက်ီ၊ ၾကယ္သီးရင္ေစ့တတ္ထားတဲ့ဟန္၊ လူက အရပ္႐ွည္႐ွည္ဆိုေတာ့ ဒူးဆစ္သာသာအထိ တုိတို၀တ္ တတ္တဲ့ သ႑ာန္၊ တိန္ခၽြန္ေနတဲ့ သံလ်က္ပံုဓါး။ တိုလီမိုလီထည့္တဲ့ အညိဳေရာင္႐ံႈ႕အိတ္ကေလးေတြ၊
            အဲဒါေတြနဲ႕ တြဲၿပီး မ်က္ေစ့ထဲ ျမင္လာတာကေတာ့ ရဲေဘာ္ေအာင္ေ၀ပါ။

No comments:

Post a Comment