ကိုကိုးကၽြန္းဋိကာ
လြင္ခ်ိဳတဲ့ ဒံုဒယားသံ
ေျမဧရိယာတစ္ရပ္ကို တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ကို
ႏုိင္ငံေတာ္တစ္ရပ္အျဖစ္ အလွပဆံုး တည္ေဆာက္သြားမယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈမ်ိဳးေတြနဲ႕က်ေနာ္အပါအ၀င္
လူငယ္ေတြေထာင္ထဲေရာက္ခဲ့ၾကတယ္။ လူမသိ၊ သူမသိ၊ မီဒီယာ မသိ၊ အင္တာနက္မသိပဲ “လက္ခုတ္ထဲကေရ”ေတြအျဖစ္
အက်ဥ္းထဲမွာေနခဲ့ၾကရတယ္။ ေအဒီလမ္း အိမ္ေတာ္ကလဲ ဗမာထီးနန္းကို ကနကၠဒဏ္မိုး အုပ္စိုးမႈ
ၾကာ႐ွည္ခံေရးဟာ သိပ္ကိုအေရးႀကီးတဲ့ တာ၀န္အျဖစ္ ယူဆတာမို႕ မ်က္ေမႊးေတာ္၊ ေမာ္မၾကည့္ရဲ႕ေအာင္
ကြပ္ညွပ္ေရးလုပ္ေဆာင္ ခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဥကၠ႒ႀကီးသခင္႐ွဳေမာင္ လက္ထက္မွာ ငါးရံ႕နဖားထိုးနတ္ေတြနဲ႕
ကိုးန၀င္းေၾကယၾတာဆရာေတြရဲ႕ အစီအရင္ ေတြေၾကာင့္ေပပဲလား မဆိုႏုိင္ဖူး၊ “အက်ဥ္း”ဟာ တကဲ့ကို
အေမွာင္ထဲက အက်ဥ္းျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဂြမ္တာနာမိုနဲ႕ ခ်ီကာဂို ေထာင္ေလာက္ကေတာ့ ပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသးလို႕ဆိုရင္
မမွားတန္ရာပါဖူး။
ဒါေပမယ့္ “အင္းစိန္”ကေန “တကၽြန္း”ကိုပို႕လိုက္တဲ့
အခါမေတာ့ “ႏွမ္းထြက္မကိုက္”ေတာ့ပါဖူး၊ ဗိုလ္တင္ဦး (မ်က္မွန္ႀကီး)ရဲ႕ စီအိုင္ေအက သင္ခန္းစာေတြကလဲ
သူထင္သေလာက္မထက္ျမက္ခဲ့ပါဖူး၊ တိုတိုေျပာရရင္ေတာ့ “ကိုကိုးကၽြန္း ေတာင္ဟာ ပထမႏွစ္၀က္မွာပဲ
ေသာ့ပ်က္သြားၿပီလို႕ေျပာရမွာပါ။ ေထာင္တံခါးမႀကီးကို ပိတ္ထားေပမယ့္ ပတ္လည္ပြင့္ေနတဲ့
သံဆူးႀကိဳးေဘးေပါက္ေတြကို ေသာ့မခတ္ႏုိင္ခဲ့ေတာ့ပါဖူး။ ေနာက္ေနာက္တံုးက က်ေနာ္ေျပာခဲ့ဖူးသလိုပဲ
ကၽြန္းရဲ႕ ေထာက္ပံ့ေရး စခန္း၊ ကုန္မာပံ့ပိုးေရးစခန္းႀကီးျဖစ္တဲ့ “အိုင္ခီးယားေနာပေရာ့စ္”
ဂရိသေဘၤာပ်က္ႀကီးက သံႀကိဳးမွ်င္ကေလးကေန သံျပားႀကီးေတြ အထိ အခ်ိန္မေ႐ြးရယူႏုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
သေဘၤာပ်က္ေပၚမတက္ရဲတဲ့ တခ်ိဳ႕၀ါဒါေတြသည္ပင္ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ “ေမတၱာလက္ေဆာင္” သံထည္ေတြကို
ရယူခဲ့ၾကတာပါ။
သံထည္ေတြလို႕ေျပာရာမွာ သံမဏိႀကိဳးမွ်င္ကေလးေတြ
ပါပါတယ္။ မီးႀကိဳး၀ါယာေတြကို ယက္လိုက္တဲ့အခါ သံမဏိႀကိဳးမွ်င္ကေလးေတြရပါတယ္။ ပထမဆံုး
တက္ထ႐ြန္အက်ႌစုတ္ေတြကို ၿဖဲၿပီး တေယာႀကိဳး၊ မယ္ဒလင္ႀကိဳး၊ ဒံုမင္းႀကိဳးလုပ္ခဲ့ၾကရာကေန
“စက္မႈေတာ္လွန္ေရး” ႀကီးျဖစ္လာသလိုပါပဲ။ သံမဏိႀကိဳးေတြကို ဂီတပစၥည္းေတြမွာ သံုးတဲ့ႀကိဳးေတြ
အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသံုးစြဲလို႕ရလာပါတယ္။
အဲဒီစက္မႈေတာ္လွန္ေရးကို တပ္ဦးက ဦးေဆာင္သူကေတာ့
ထား၀ယ္သားကိုလႈိင္တင္(ေလတပ္) ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္းမွာ တေယာထိုးမဲ့သူေတြ၊ မယ္ဒလင္တီးမဲ့သူေတြ၊
ဒံုမင္းတီးမဲ့သူေတြဟာ ကိုလႈိင္တင္နဲ႕အေပါင္းပါတစ္စု (ေလတပ္က ကိုထြန္း၀င္း၊ ကိုေတဇ၊
ကိုအုန္းေမာင္)တို႕ရဲ႕ လံု႕လဥႆယေၾကာင့္ပိုၿပီး အဆင္ေျပလာပါတယ္။
ဒံုမင္းတီးၾကသူေတြထဲက ကို၀င္း၊ ကိုျမင့္ေသာင္းေလးနဲ႕
ကိုလႈိင္တင္တို႕ဟာ အေတာ္ကေလးလဲ တီးတတ္ၾက သလို
စြဲစြဲၿမဲၿမဲတီးသူေတြလဲျဖစ္ပါတယ္။ ေလတပ္မွာ စက္မႈလက္မႈနဲ႕ ထိေတြ႕ခဲ့ရလို႕လား
မေျပာတတ္ဖူး၊ ကိုလႈိင္တင္က ဂီတပစၥည္းေတြ တီထြင္ရာမွာလဲ အေတာ္လက္ေျမာက္ပါတယ္။
ကိုလႈိင္တင္ဟာ လူေကာင္က ခပ္ညွက္ညွက္ပါ။
ဒါေပမယ့္ သူဦးေႏွာက္က မညွက္ပါဖူး။ က်ေနာ္ေနာက္တုန္းက ေရးဖူးတဲ့အေမၾကည္(ကိုသိန္းၾကည္)
ကိုစိန္ခ်င္း(အစာငတ္ခံတုိက္ပြဲမွာ ေျခေထာက္ေတြခ်ိသြား)တို႕က တေယာထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ ၾကသလို ကိုလႈိင္တင္က ဒံုးမင္းထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ပါတယ္။
ပင္လယ္ထဲေမ်ာလာၿပီး ကမ္းမွာတင္ေနတဲ့
ကၽြန္းသား အတံုးႀကီးကို တေယာထြင္းၾကတဲ့အခါ ကိုစိန္ခ်င္းဟာ “လွ်ပ္ပန္းေလေခြႏြဲ႕ . .
. ေလသြဲ႕ယူငင္ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို ညည္းေလ့႐ွိပါတယ္။ အဲဒီသီခ်င္းထဲက “၀က္ေခါင္းေအာ္ထိုးတဲ့အခါ”
ဆိုတဲ့ေနရာေရာက္ရင္ က်ေနာ္တို႕က ေနာက္ေလ့႐ွိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ “လွ်ပ္ပန္း”သီခ်င္းကိုၾကားမိတိုင္း
ကိုစိန္ခ်င္းကို က်ေနာ္ အမွတ္ရေနမိပါတယ္။ အဲသလိုပဲ ၀င္းဦး ႏႈတ္ခမ္းေမႊးမ်ိဳးထားတဲ့
ကိုလႈိင္တင္ရဲ႕ ကုန္းကုန္းကုန္းကုန္းနဲ႕ ဒံုမင္းအိမ္ဖြဲ႕ေနဟန္၊ ဒံုမင္းႀကိဳးက်စ္ေနဟန္ေတြဟာလဲ
မ်က္ေစ့ထဲရင္ထဲ ဓါတ္ပံု႐ိုက္ထားသလို စြဲထင္အမွတ္ရေနခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ထား၀ယ္ဒိန္းသံ
သီခ်င္းဆိုတာကို ၾကားရင္ ကိုလႈိင္တင္ကို ပိုလို႕အမွတ္ရမိပါတယ္။
ပိုၿပီးသတိရမိတာကေတာ့ တစ္ေန႕မွာ ကိုလႈိင္တင္နဲ႕
ကိုထြန္း၀င္း(အစာငတ္ခံတိုက္ပြဲမ်ားက်ဆံုး)ႏွစ္ေယာက္ သား ႀကိတ္ႀကိတ္ႀကိတ္ႀကိတ္နဲ႕ ပံုးတစ္လံုး႐ိုက္ေနၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။
“ဗ်ိဳ႕လူေတြ ခင္ဗ်ားတို႕ ဘာလုပ္ၾကမလို႕တံုး”လို႕ စပ္စု ေပမဲ့ သူတို႕ဖါသာပဲၿပံဳးေစ့ေစ့လုပ္ၿပီး
ေနၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ထမင္းစားတဲ့ ဒန္ပန္းကန္ျပားႏွစ္ခ်ပ္ကိုလည္း တုတ္တေခ်ာင္း(၂ေပ ခြဲေလာက္
၃ေပေလာက္႐ွိမယ္ထင္ပါရဲ႕)နဲ႕ေထာက္ၿပီးေခါက္ၾကည့္ေနတာလဲ ေတြ႕ရပါတယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ သေဘၤာပ်က္ေပၚကပဲရလာတဲ့
သံေခ်ာင္းအတိုကေလးေတြကိုညွိၿပီး ထုေနၾကတာလဲေတြ႕ရပါ တယ္။ က်ေနာ္က ကိုထြန္း၀င္းကို ေနာက္မိေသးတယ္။
“ေဟ့လူ . . . ခင္ဗ်ား အႏုျမဴဗံုးလုပ္မလို႕လား”လို႕။ ကိုထြန္း၀င္းေရာ ကိုလႈိင္တင္ေရာ
ႏွစ္ေယာက္စလံုး ရယ္ႀကဲႀကဲနဲ႕။
မၾကာခင္မွာပဲ အဲဒီပံုးႀကီးအထဲကို ဒန္ပုဂံျပားႏွစ္ခ်ပ္အေပၚ
တျပားေအာက္ တျပားကပ္ၿပီး တုတ္နဲ႕ေထာက္တာ ေတြ႕ရတယ္။ ထုထားတဲ့ သံေခ်ာင္းအတိုကေလးေတြကို
အေပါက္ေတြေဖာက္တာေတြ႕ရတယ္။
ၿပီးေတာ့ အဲဒီသံေခ်ာင္းတိုကေလးေတြကို
ပံုးေပၚမွာ ခပ္ေ႐ႊေ႐ႊစီၿပီး လိုက္တပ္တာေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီအထိ သူတို႕ဘာလုပ္ေနမွန္းကို
က်ေနာ္ေတာ့မသိပါဖူး။ ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ သံေခ်ာင္းတိုကေလးေတြအျပင္ ေအာက္ဘက္မွာ သစ္သားေခ်ာင္းကေလးက
ခုတပ္ၿပီးအေပၚမွာ ဂီတာႀကိဳးလက္ျဖစ္ေတြကို တပ္လိုက္ေတာ့မွ တူရိယာပစၥည္းတခုဆိုတာ သိရေတာ့
တယ္။
က်ေနာ္တို႕ျမင္ေနက် ဒံုမင္းဆိုတာက
ေအာက္ခံအသံအိုးခပ္ျပားျပားေပၚမွာ ႀကိဳးႏွစ္ဆယ္ေလးေခ်ာင္းတပ္ထားတဲ့ ပစၥည္းပါ။ အခုဟာက
အေပၚကေနၾကည့္ရင္ေတာ့ ဒံုမင္းပံုပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အသံအိုးက ၃ေပေလာက္ျမင့္တဲ့ သစ္သားေသတၱာႀကီး၊
ဒီေတာ့တူရိယာအသစ္တမ်ိဳးေပါ့။ အသံကိုစမ္းသပ္တီးခတ္ေတာ့လဲ သာမန္ဒံုမင္းတဲ့ပိုၿပီး က်ယ္ေလာင္ၿမိဳင္ဆိုင္တာေတြ႕ရပါတယ္။
ႀကိဳးတပ္ထားတာကလဲ က်ေနာ္အမွတ္မမွားဖူးဆိုရင္ သံုးဆယ္ေျခာက္ေခ်ာင္းလို႕ ထင္ပါတယ္။
ဂီတအင္ဂ်င္နီယာေတြျဖစ္တဲ့ ကိုလႈိင္တင္နဲ႕
ကိုထြန္း၀င္းတို႕ကေတာ့ သူတို႕ရဲ႕ “အႏုပညာပစၥည္း”ႀကီးေအာင္ျမင္ မႈအတြက္ တၿပံဳးၿပံဳးနဲ႕။
က်ေနာ္ကေတာ့ အဲဒီတူရိယာႀကီးကို ဒံုမင္းနဲ႕
စႏၵယားပံုစံေပါင္းစပ္ျဖစ္လာတာမို႕ နံမည္အသစ္ေပးရမယ္ဆိုၿပီး “ဒံုဒယား”လို႕ နံမည္ေပးလိုက္ပါတယ္။
အခုထက္ထိ အျပင္ဘက္မွာေတြ႕ရတဲ့ ဂီတတူရိယာေတြထဲမွာ အဲဒီ “ဒံုဒယား”လိုမ်ိဳး မေတြ႕ ဖူးပါဖူး၊
ဒီအတြက္ ကမၻာေပၚမွာ အျခားမ႐ွိတဲ့ တူရိယာပစၥည္းအျဖစ္ ေကာင္းေကာင္းမွတ္သားထားမိသလို ဖန္ဆင္းသူရဲေဘာ္
ႏွစ္ေယာက္ကိုလဲ အခြင့္ဆံုတိုင္း အမွတ္ရေနမိပါတယ္။
အဲဒီ ဒံုဒယားနဲ႕ပဲ အၿငိမ့္ကခဲ့ၾက၊
ျပဇာတ္ေတြ ကခဲ့ၾကတာဟာလည္း သဘာ၀ဆစ္တေကြ႕မွာ ေတြ႕ခဲ့ရခဲတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳေတြပါ။ ဒံုဒယားကို
ေနကုန္ေနခမ္းတီးေနေလ့႐ွိတဲ့ ႏႈတ္ခမ္းေမႊးျမင့္ေသာင္း(ဒူးခ်က္)နဲ႕ ထံတ်ာေတ႐ွင္က မစပဲ
“ပန္းၿမိဳင္လယ္”ကို ဟုတ္ဟုတ္မဟုတ္ဟုတ္ မၾကာမၾကာတီးေလ့႐ွိခဲ့တဲ့ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ရဲ႕အျဖစ္ေတြကိုလဲ
ေတြးမိတိုင္းၿပံဳးခဲ့ ရပါတယ္။
ကိုလႈိင္တင္ေရာ ကိုထြန္း၀င္းေရာ အခုေတာ့မ႐ွိ႐ွာၾကေတာ့ပါဖူး၊
သူတို႕ရဲ႕ဒံုဒယားႀကီးလည္း ေထာင္ေစာင့္နတ္ ေတြက ဘယ္လိုလုပ္ပစ္လုိက္ၾကၿပီလဲ မဆိုႏုိင္ပါဖူး။
ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့ရင္ထဲမွာေတာ့ နံနက္ေနျခည္ဦးေအာက္တြင္၊ ေက်းေတာ႐ြာကေလး အလွဆင္ဆိုတဲ့
အပိုဒ္ကေလးကို တီးခတ္လိုက္တဲ့ ကိုလႈိင္တင္ရဲ႕ ဒံုဒယားသံလြင္လြင္ခ်ိဳခ်ိဳက ပဲ့တင္ခတ္ေန
ဆဲပါ။
ျမင့္ဦးသစ္
No comments:
Post a Comment