Wednesday, January 23, 2013

ကြမ္းမေရာင္းရ

-->
ေမာင္ေဒါရဲ႕ အေတြးစည္ပိုင္း
ကြမ္းမေရာင္းရ
            ဒီဇင္ဘာလ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ရက္ေန႕က ေမာင္ေဒါ ဒူးရင္းသီးေတြ တ၀စား၏။ ေနာက္ေန႕က်ေတာ့ ခ်မ္းသျဖင့္ မနက္ေစာေစာ ေရမခ်ိဳးျဖစ္။ ဒီမွာ အပူကန္ၿပီး ေမာင္ေဒါဖ်ား၏။ အေသအခ်ာ ဖ်ားသည္ေတာ့မဟုတ္၊ ဖ်ားတားတားကေလးျဖစ္ျခင္းသာျဖစ္၏။ ေမာင္ေဒါ၏ အမႊာျဖစ္ေသာ ခ်စ္ဖူးးက ေမာင္ေဒါအား စပါယ္႐ွယ္ က်န္းမာျခင္းလက္ခ်ားေတြ ဒုတၳာေတြေပးေတာ့၏။ မာခ်င္လွ်င္ စြတ္မာၿပီး ေပ်ာ့ခ်င္လွ်င္ စြတ္ေပ်ာ့ေသာ ေမာင္ေဒါေခါင္းက ခ်စ္ဖူးကို ကေရာ္ကေရာ္လုပ္၏။
            သင္းက ေမာင္ေဒါကို ေပးသည့္ လက္ခ်ာထဲတြင္ ေရမွန္မွန္ခ်ိဳးျခင္းအေၾကာင္း၊ ဖိုင္ဘာမ်ားသည့္ အစားအေသာက္ေတြၿမိဳ ရမည့္အေၾကာင္း၊ ဓါတ္မတည့္သည့္ကိစၥမ်ားကို ေ၀ရာမဏိရမည့္အေၾကာင္း၊ ဒါေတြေျပာရင္း၊ ေဆးလိပ္မေသာက္ရန္အေၾကာင္း၊ ကြမ္းမစားရန္အေၾကာင္း ယမကာ မမွီ၀ဲရန္အေၾကာင္း၊ ပဥၥဂၤသီလေတြအေၾကာင္း၊ ေမာင္ေဒါ နားၿငီးေလာက္ေအာင္ ေခၽြၿပီးသကာလ လူ႕အခြင့္အေရးအေၾကာင္း၊ တိရိစာၦန္မွာပင္ အခြင့္အေရး႐ွိေၾကာင္း၊  ဟိုဟာဒီဟာေတြပါဆက္၏။
            သင္းေျပာတာၿငိမ္သြားေတာ့မွ ေမာင္ေဒါ၏ စည္ပိုင္းတြင္ ဘာက်န္ခဲ့သနည္း ေမာင္ေဒါေတြးျဖစ္၏။ အား…….လူ႕အခြင့္အေရး၊ ဒီကိစၥၾကီးက ေမာင္ေဒါ၏ စည္ပိုင္းထဲတြင္ ေဒါင္လိုက္၊ အလ်ားလိုက္၊ ကူးခတ္က်န္ရစ္ေနကမင့္ပဲ။
            ဒီ ပြင့္လင္းျမင္သာရမည္ အဆို႐ွိေသာ ေခတ္ၾကီး၌ “လူ႕အခြင့္အေရး”ကိုလည္း အေတာ္ကေလးေရာ အေတာ္ၾကီးေရာ၊ အေတာ္လတ္ေရာ ေျပာၾကဆိုၾက၏။ လူ႕အခြင့္အေရးသည္ အေရးၾကီးေသာ ကိစၥတရပ္ျဖစ္သည္ကို ျငင္းဖြယ္ မ႐ွိေရးခ် မ႐ွိ၊ ပီဘိေကာင္း၏။
            သုိ႕ေသာ္ “လူ႕အခြင့္အေရး”ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနရျခင္းကိုယ္ႏႈိက္က လူ႕အခြင့္အေရး မၿပီးေသးေၾကာင္း၊ လူ႕အခြင့္အေရးဆိုသည္ကို အေသအခ်ာသိသူနည္းေနေသးေၾကာင္း၊ လူ႕အခြင့္အေရးေၾကညာစာတမ္းကို ဖတ္ဖူးသူ။ ျမင္ဖူးသူ ရာႏႈန္းနည္းေသးေၾကာင္း ၫႊန္ျပေနသည္ဟု ခံစားမိပါ၏။ လြန္တာ႐ွိက၊ ၀န္ဒါမိပါဗ်။
            ပမာေဆာင္ပါမည္။ ကြမ္းကိစၥ။ ကြမ္းတံေထြးမေထြးရ၊ ကြမ္းမစားရ၊ ကြမ္းမေရာင္းရဆိုေသာ အာဏာဆန္ဆန္ အမိန္႕ဆန္ဆန္ စာတမ္းမ်ား၊
            “ကြမ္းတံေထြး” ေၾကာင့္ျဖစ္ႏုိင္သည့္ ဆိုက်ိဳးမ်ားဧကန္႐ွိပါ၏။ ဒီအတြက္ “ကြမ္းတံေထြး”သည္ ေသာက္က်ိဳးနဲအေရးၾကီးသည္ဟု ယူဆၾကၿပီး၊ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၌ “ကြမ္းတံေထြးမေထြးရ”ဟု အမိန္႕ဒီဂရီမ်ား ထုတ္ဆင့္ေရးသားထားၾကပါ၏။ သုိ႕ေသာ္ ထိုဆိုင္းဘုတ္ေအာက္၌ပင္ ကြမ္းတံေထြးကြက္မ်ားနီရဲစြာ႐ွိေနသည္ကို ျမင္ဖူးလိမ့္မည္ထင္ပါ၏။
            အကယ္၍သာ “ကြမး္တံေထြးကို အိတ္ႏွင့္ေထြးပါ”ဟု ေရးမည္ဆိုပါက ပို၍ သင့္ေတာ္မည္မဟုတ္သေလာ၊ စဥ္းစား၊ ကြမ္းစားသူကို တံေထြးၿမိဳခ်၊ မေထြးနဲ႕ဟု ေျပာ၍မရႏုိင္၊ စည္းကမ္း၊ ျပည္သူ႕နီတိကို “စည္း႐ံုးေရး” သ႑ာန္ျဖင့္ လုပ္ရမည္ဟု ေမာင္ေဒါ သေဘာေပါက္ပါ၏။ ေသာက္ျမင္ကပ္ကပ္ႏွင့္ ကြမ္းတံေထြး ပိုေထြးခ်င္လာေအာင္ ျမဴဆြယ္ေသာ “ကြမ္းတံေထြးမေထြးရ”သည္ မထိေရာက္သည့္အျပင္ “လူ႕အခြင့္အေရး”ကို ခပ္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ဆီးတားျခင္းဟု ယူေသာ္ မရေကာာင္းသေလာ။
            ကြမ္းတံေထြးသည္ ကြမ္းကလာသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ “ကြမ္းမစားရ”ဟု ပညတ္ေတာ္ေတြကိုလဲ ဖတ္ရျပန္၏။ ကြမ္းစားတဲ့လူက “ကိုယ့္ဖာသာ ကြမ္းစားတာ အ၀ွာျပဳလားကြ”ဟုဆိုေသာ္ ပသို႕႐ွိမည္နည္း၊ ကြမ္းစားျခင္း၊ မစားျခင္းသည္ လူတဦးစီ၏ ေ႐ြးခ်ယ္မႈ အခြင့္အေရးသာျဖစ္ပါ၏။ “ကြမ္းစားလွ်င္ က်န္းမာေရးထိခုိက္သည္”ဟုဆိုပါမူ ပို၍ ညင္သာေသာ စည္း႐ံုးနည္းတရပ္ျဖစ္မည္ ေမာင္ေဒါထင္ပါ၏။ ေနာက္တစ္ခ်က္က သြားေတြမဲေနေအာင္ ကြမ္းစြဲေနေသာ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္၏ “ကြမ္းစားျခင္းျဖင့္ ပါးေစာင္ကင္ဆာ ျဖစ္တတ္သည္”ဟူေသာ ေဟာေျပာခ်က္ကို ေမာင္ေဒါၾကားဖူးသျဖင့္  အူ အလိပ္လိပ္ တက္လာေအာင္ ရယ္ခ်င္ ပက္က်ိျဖစ္ဖူးပါ၏။
            ေနာက္ တစ္ဆင့္ တက္လာေသာ ပညတ္ေတာ္ကား “ကြမ္းမေရာင္းရ” ဟူေသာ စည္းကမ္းလိုလို ဘာလိုလိုဟာျဖစ္၏။ “ကြမ္းတံေထြး ေထြးကာ၊ ကြမ္းစားလို႕၊ ကြမ္းစားတာ ကြမ္းေရာင္းလို႕”ဆိုသည့္ ယုတၲိေဗဒဆိုလား၊ အဲဒါၾကီးနဲ႕စဥ္းစားၿပီး အလြယ္ေျပာလိုက္တာ ျဖစ္ပံုရ၏။ ကြမ္းေရာင္းေနေသာ လူထုမည္မွ်႐ွိသည္။ ကြမ္းမေရာင္းရလွ်င္ ဘာလုပ္စားရမည္……စသည္ စသည္နက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္း စဥ္းစားလွ်င္၊ ကြမ္းေရာင္းျခင္းသည္ လူ တစ္ကိုယ္စီ၏ လြတ္လပ္စြာ ေ႐ြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္႐ွိသည္ဟု စဥ္းစားလွ်င္ “ကြမ္းမေရာင္းရ” ဆိုေသာ အမိန္႕သံ ထြက္ေပၚလာစရာမ႐ွိဟု ေမာင္ေဒါေတြးမိပါ၏။။
            “ဒီအ၀ိုင္းက ႐ွိေနတံုးလားကြ” ဟု တစ္ခြန္းသာ ေျပာ႐ံု႐ွိေသး၊ ဘူဒိုဇာျဖင့္ ထိုးညွိခံလိုက္ရေသာ ကမာ႐ြတ္ အ၀ိုင္းၾကီးကိစၥ၊ ကားေတြမွာ စတစ္ကာ မကပ္ရဆိုေသာကိစၥ၊  စက္ဘီး ဆင္းတြန္းပါဆိုေသာကိစၥ၊ ရန္ကုန္မွာ ဆုိင္ကယ္မစီးရဆိုေသာကိစၥ၊ ၿခံစည္း႐ိုးမွန္ သမွ် ထံုးသုတ္ရမည္ဟူေသာကိစၥ။ ယခုအခါ အ႐ြက္မ႐ွိေတာ့ၿပီျဖစ္ေသာ အ႐ိုးၿပိဳင္းၿပိဳင္း ၾကက္ဆူပင္ေတြကိစၥ။ ကိစၥ……ကိစၥ……ကိစၥ၊ ေျပာရရင္  အမ်ားၾကီးပ။
            ထိုသုိ႕ေသာ ကိစၥမ်ားေျမာင္ေတြကို “ကြမ္းမေရာင္းရ” ဥပေဒသမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပီး စဥ္းစားတတ္မည္ဆိုေသာ္ ေမာင္ေဒါတုိ႕က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ၾကားေနရေသာ “လူ႕အခြင့္အေရး”ဆိုတာႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရလိမ့္မည္ဟု ေမာင္ေဒါယံုၾကည္မိပါ၏။
            “လူအခြင့္အေရး”ဟုဆိုလွ်င္ အမ်ားစုကို အနည္းစုက နာခံ၊ အနည္းစုကို အမ်ားစုက အသိအမွတ္ျပဳ ဆိုသည့္ ကမာၻမွာ ေပ်ာက္ဆံုးေနေသာ စည္း စံမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားတတ္ဖို႕လိုေၾကာင္း ေမာင္ေဒါဆို လိုရင္းျဖစ္ပါ၏။
            ေမာင္ေဒါ၏ ဦးေႏွာက္ကား ခၽြတ္တားကေလးမွ်သာ ျဖစ္သျဖင့္ “ခၽြတ္တား အေတြးပဲကြာ၊ ဘာဂ႐ုစိုက္စရာမွတ္လုိ႕”ဟု မိမိ၏ ဧရာမ လူ႕အခြင့္အေရးအား အသံုးခ်ကာ ေနသာသလို ေနမည္ဆိုလည္း ႐ွိေစေတာ့ဟုသာ ဆိုရန္႐ွိပါ၏။
            တဆက္တည္းမွာပင္ ေမာင္ေဒါေတြးေနမိျပန္ပါ၏။ ေမာင္ေဒါအားခ်ာတိတ္တစ္ေယာက္က “လစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီ”ကို ဘယ္လိုျမင္သလဲဟု ေမးဖူးတာကိုပါ။ ေမာင္ေဒါက “လစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီဆိုတာ လမ္းဆံုးေတာ့မဟုတ္ေသးဘူး”ဟု ေျပာခဲ့ဖူး၏။ ခ်ာတိတ္က ဘ၀င္က်ေလသေလာ၊ မက်ေလသေလာေတာ့ ေမာင္ေဒါမေျပာတတ္။  ေမာင္ေဒါစိတ္ထဲက ေပၚသည့္အတိုင္း၊ ေတြးမိသည့္အတိုင္း ေျပာလိုက္ျခင္းသာျဖစ္၏။ ေမာင္ေဒါ၏ ေျပာခြင့္ဟုလည္း ယံုၾကည္ယူဆ၏။ သုိ႕ေသာ္……
            အသြင္ေျပာင္း ပ႑ိတ္ၾကီးမ်ား၊ ပု႐ြတ္ဆိတ္ထဲမွာ ထြက္လာေသာ ဂု႐ုၾကီးမ်ား “ငါပစ္တာကြ”ဟု လက္မတေထာင္ေထာင္ ဆူးေတာင္ကားၾကကုန္သည့္ သူရဲေကာင္းၾကီးမ်ား  စသည္တုိ႕က မ်က္ေမွာက္ ၾကဳတ္ေကာင္း ၾကဳတ္သြားဖြယ္ရာ႐ွိပါ၏။
            ေမာင္ေဒါကေတာ့ “ကြမ္းမေရာင္းရ” ဆိုုုျခင္းကို ဘယ္လိုမွ သေဘာမတူပါ။ တစ္ခုေျပာႏိုင္ပါေသး၏။ ေမာင္ေဒါကြမ္းမစားပါ။ ကြမ္းမၾကိဳက္ပါ။
မွတ္ခ်က္။            ။ ေ၀ဖန္ျခင္းသည္ ျပဳျပင္ေပးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေမာင္ေဒါယူဆပါ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ေမာင္ေဒါအား ေ၀ဖန္မည္ဆိုကာ ေကာင္းစြာလက္ခံရန္ အဆင္သင့္႐ွိပါ၏။။ အျပစ္ေျပာ႐ံုသက္သက္၊ ဆဲ႐ံုသက္သက္မွ်ေသာ တံု႕ျပန္မႈမ်ားကိုမူ ၀မ္းနည္းပါသည္ဟု ပဲေျပာပါရေစ။ ေ၀ဖန္လိုကမူ ဤဂ်ာနယ္မွ တဆင့္ ေ၀ဖန္ႏိုင္ေၾကာင္း ဘိတ္မႏၲက ျပဳလုိက္ပါေၾကာင္း။
ဗညားဂ်မ္းေဒါ (ကြမ္းၿခံကုန္း)်

No comments:

Post a Comment