ေမာင္ေဒါရဲ႕ အေတြးစည္ပိုင္း
ယူေအအီိးကို ေတြ႕မိေတာ့
“လူမတတ္ေပမင့္
လဘက္ထုတ္တတ္”သည္ ဟူေသာဗမာဆို႐ိုးစကား႐ွိ၏။ ေမာင္ေဒါကား ခ်မ္းေတာင့္ခ်မ္းသာ သံုးႏုိင္စြဲႏိုင္သည့္
အမ်ိဳးအစားမဟုတ္ပါ။ သို႕ေသာ္ ေမာင္ေဒါအား ခ်စ္ေသာပတ္၀န္းက်င္ လဘက္ထုတ္မ်ားေၾကာင့္ ႏုိင္ၿခံဂါးေလး
ဘာေလးေရာက္ဖူးခဲ့ပါ၏။ ဟိုတစ္ေခတ္ကလို ဘာျပန္ညာျပန္ေတြ နာမည္ေ႐ွ႕မွာ တတ္မည္ဆိုလွ်င္လည္း
ေမာင္ေဒါတြင္ တတ္လို႕ရစရာေလးေတြ ႐ွိေနခဲ့ပါ၏။
တစ္ေနရာရာကို
ေရာက္တုိင္း ေကာင္းတာေတြလည္း ေတြ႕သလို မေကာင္းတာေတြလည္းေတြ႕ပါ၏။ မေကာင္း တေကာင္းေတြလည္း
ေတြ႕ပါ၏။ ေကာင္းတာေတြ႕ရင္ မုဒိတာေတြအခိုင္လိုက္ ထားႏုိင္ေအာင္၊ မေကာင္းတာေတြ႕ရင္ သင္ခန္းစာေတြ
အျပြတ္လိုက္ယူႏုိင္ေအာင္၊ မေကာင္းတေကာင္းေတြ႕လွ်င္လည္း သည္လိုဆိုရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းမွာပဲဟု
ေမတၲာစိတ္ေတြ အတြဲ လိုက္ေပၚႏုိင္ေအာင္ ေမာင္ေဒါ နာနာေလး ေလ့က်င့္ထားပါ၏။
ကဲေလ…..႐ွည္ေနပါဦးမယ္။
အေ႐ွ႕အလယ္ပိုင္းဟူေသာ ေ႐ႊမဲထြက္ရာ ေစာ္ဘြားမ်ားႏုိင္ငံသို႕ ေမာင္ေဒါ ေရာက္သြားပါ၏။
ပေဒသရာဇ္စနစ္ကို ေမာင္ေဒါ မၾကိဳက္ေရးခ် မၾကိဳက္။ သို႕ေသာ္ ပေဒသရာဇ္ေစာ္ဘြားေတြ၏ “လုပ္ေပါက္”
ကေလးေတြကိုေတာ့ ေမာင္ေဒါ “ညိ”လာခဲ့တာေတြ႐ွိပါ၏။ တစ္ခုအရင္ေျပာပါအံ့။
တစ္ေန႕။
ေမာင္ေဒါသည္ အေၾကြးစံနစ္ႏွင့္ ၀ယ္ထားရေသာ သားေတာ္ေမာင္၏ ကိုယ့္ကားမျဖစ္တျဖစ္ေပၚ၌ ဣေျႏၷၾကီးစြာ
စီးနင္းလိုက္ပါလာပါ၏။ လမ္းမွား မီးပိြဳင့္ေတြမွာ ဘဲဥမ႐ွိ၊ ေခါင္းေပါင္းမ႐ွိ၊ သံခေမာက္
ပက္လက္ မ႐ွိတာ သတိထားမိ၏။ ပိြဳင့္မ်ားတြင္ ကင္မရာမ်ားသာ႐ွိပါ၏။ မီးနီလွ်င္ ကားတိုင္းရပ္ပါ၏။
မီး၀ါကို ျဖတ္သြားေသာကားမ႐ွိ၊ ျဖတ္သြားေသာ အျပစ္က်ဴးလြန္လွ်င္ေတာ့ ဒဏ္ေဆာင္ဖို႕ ဘဏ္ကတဆင့္
စာလာပါလိမ့္မည္တဲ့။
မီးနီတစ္ခ်က္တြင္
ေမာင္ေဒါတို႕ကား ရပ္လိုက္၏၊ ေမာင္ေဒါတုိ႕ေဘးတြင္ “ဂ်ိ”အေကာင္းစားကားတစီးရပ္တာေတြ႕၏၊
နံပါတ္ျပားကား သူမ်ားထက္ထူးျခားေန၏။ ေမာင္ေဒါစပ္စုၾကည့္ေတာ့ အဲဒါေစာ္ဘြားသားရဲ႕ကားတဲ့ဗ်ား
လူပိုမပါ၊ သူကိုယ္တိုင္ေမာင္းလာတာျဖစ္၏။ မီးနီတြင္ သူမ်ားရပ္သလိုပဲရပ္၏။ အဟက္…နိပ္လွခ်ီလား၊
ေမာင္ေစာ္ဘြားေရ႕ဟုပင္ ေမာင္ေဒါရင္ထဲက ေရ႐ြတ္မိ၏။ ေစာ္ဘြားကိုယ္တိုင္လဲ တစ္ခါတစ္ခါ
႐ံုးတက္ရင္ သူ႕ကားသူေမာင္းၿပီး တက္သည္ဟု သားေတာ္ေမာင္မ်က္ျပဴး၊ ထညက္ဗူးက ႐ွင္းျပ၏။
ဒါေၾကာင့္ သူ႐ို႕ေစာ္ဘြားကို သူ႐ို႕အေတာ္ေလးစားၿပီး ငါးေရာ္ၾကသည္ဟု သိလိုက္ရေပရာ။ ေကာင္းလွခ်ည္လား၊
ေဒါင္းျမၾကည္သားေရ႕ဟု ထပ္ဆင့္ၿပီး ေမာင္ေဒါ မုဒိတာအေတြးလိုက္ပြားမိပါ၏။
ဒူးဘိုင္းၿမိဳ႕ျပႏုိင္ငံကေလးတြင္
လူဦးေရကိုးသန္း႐ွိသည္ဆို၏။ ထိုအထဲမွ ႏွစ္သန္းသာ အာရပ္မ်ားျဖစ္ၿပီး က်န္ခုႏွစ္သန္းမွာ
“ဖား”ဟုေခၚေသာ ဖီလီပီႏိုမ်ား၊ အင္ဒီးယန္းမ်ား၊ နီေပါလိမ်ား၊ ပါကစၥတာနီမ်ား၊ ဘဂၤလားဒက္႐ွီမ်ားျဖစ္သည္ဟုလဲ
ဥပလကၡိတံ ရပါ၏။ (ဗမာေတြသည္ပင္ အုပ္စုတစ္ခုအျဖစ္ တျဖည္းျဖည္းၾကီးထြားေန၏)
ထိုက္ထိုက္တန္တန္
အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ေနလွ်င္ အလုပ္ႏွင့္ဘဏ္၏ ေထာက္ခံမႈျဖင့္ အရစ္က်ေပးေခ်အေၾကြးစံနစ္ျဖင့္
“ကားအသစ္” ၀ယ္လုိ႕ရ၏။ ဒီကြန္ဒီး႐ွင္းတို႕၊ စီေကဒီတို႕၊ လိုင္စင္က်တုိ႕ဆိုသည့္ကားမ်ားမဟုတ္၊
ကားအေဟာင္းကို ျပန္ေရာင္းဖို႕ ေ႐ႊတူးရသည္ထက္ ခက္သည္ဟုဆိုပါ၏။ သည္ေတာ့ကား ခပ္သစ္သစ္ေတြခ်ည္းလိုလိုသာ
လမ္းေပၚမွာ ေတြ႕ရ၏။ ခ်ံဳးခ်ံဳးက် အုတ္ကား၊ သဲကားလိုမ်ိဳးေတြ လမ္းေပၚမွာ “႐ွားပါးပစၥည္း”
အျဖစ္သာ တစ္စီးစ ႏွစ္စီးစ ေတြ႕ရ၏။ လူအေတာ္မ်ားမ်ား ဘတ္စ္ကားမစီးၾကသျဖင့္ “ဘတ္စကားယဥ္ေက်းမႈ”
ထြန္းကားေအာင္ ေစာ္ဘြားအစိုးရက “တြန္းအား”ေပး“ဆု”ေပးၿပီး စီးခုိင္းေနရသည္ဆိုပါ၏။ ဘတ္စကား
၂ စီးတြဲၾကီးေတြ လမ္းေဘးမွာေတြ႕လွ်င္ လူ ၉ ေယာက္ ၁၀ ေယာက္ထက္ ပိုမပါတာေတြ႕ရ၏။ “ဒါေလးလည္းတစ္မ်ိဳးပဲေနာ္”
ဟုပင္ ေမာင္ေဒါေတြးမိရပါ၏။
႐ံုးခ်ိန္ဆိုလွ်င္
အမ္အာရ္တီေခၚၿမိဳ႕တြင္း ေျပးအေအးခန္းရထားကိုေတာ့ အလုပ္သမား အားလံုးလိုလို စီးၾကတာေတြ႕ရ၏။
လက္မွတ္ တစ္ခါ၀ယ္ထားလွ်င္ ထိုစမတ္ကတ္လက္မွတ္ကေလးက ေတာ္ေတာ္အလုပ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကပါ၏။
ဒူဘိုင္းကား
ရာသီဥတု အေတာ္ပူျပင္းလွ၏။ သို႕ေသာ္ လူႏွင့္ဆက္စပ္ေနသမွ်၊ ကား၊ ရထား၊ အိမ္၊ ေစ်း၊ စူပါမတ္ကတ္
စသည္ စသည္ေတြမွာ အေအးေပးစနစ္႐ွိၾကသည္ခ်ည္းေတြ႕ရပါ၏။ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေနပူခ်ိန္အျမင့္ဆံုးကာလမ်ား၌
လမ္းမေပၚတြင္ လူလံုးခ်ည္းေလွ်ာက္ေနလွ်င္ ဖမ္းသည္ဆိုပါ၏။ ေ႐ွာက္က်ိဳးနဲ ကိုယ္လူကိုယ္ဂ႐ုစိုက္တဲ့
ေစာ္ဘြားအစိုးရ။
ဒူဘိုင္းသည္
ပေဒသရာဇ္ႏုိင္ငံျဖစ္သည္ဟု ေမာင္ေဒါ ဆိုခဲ့ၿပီးၿပီ၊ ေစာ္ဘြားသည္ သူတို႕ အေခၚ(႐ူးလား)
အာဏာ႐ွင္ျဖစ္၏။ ဥပေဒသည္ သူ၏ မုကၡပတ္ေတာ္ျဖစ္၏။ ေစာ္ဘြား၏ ၀န္ၾကီးမ်ားကို သူ႕စိတ္ၾကိဳက္
လခေပး၍ ခန္႕ထား၏။ ဘာပါလီမန္ ဘာလႊတ္ေတာ္မွ် မ႐ွိ၊ သို႕ေသာ္ အာရပ္ေႏြဦးေခၚသည့္ မူဘာရက္တို႕
ဂဒတ္ဖီးတို႕တေတြ သေရာၾကီး ခိုင္းခ်ိန္၌၎၊ ဆီးရီးယားက အာဆတ္ကေလး အ႐ူးမီး၀ိုင္းျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္၎၊
ယူေအအီးက ေစာ္ဘြားေတြ ဒူးႏွံ႕မပ်က္ၾက၊ စဥ္းစားစရာ သင္ခန္းစာေပတကား ဟုေမာင္ေဒါ၏ စည္ပိုင္း
တစ္ေနရာတြင္ ထံုးတို႕ထားလိုက္ပါ၏။ အာဏာ႐ွင္စနစ္ အတြင္းမွာ ႐ွိေသာ ဒီမိုကေရစီ သေႏၶ၊
ဒီမိုကေရစီစံနစ္အတြင္းမွာ႐ွိေသာ အာဏာ႐ွင္စနစ္၏ လကၡဏ သေႏၶမ်ား အေၾကာင္းကိုလည္း ေမာင္ေဒါ
ေလွ်ာက္စဥ္းစားမိပါ၏။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့
တုိင္းျပည္ထဲက လူေတြ အစား၊ အ၀တ္၊ အေနျပည့္စံုလွ်င္ တုိင္းျပည္တြင္ ဘာစံနစ္႐ွိေန၊ ဘယ္သူအုပ္ခ်ဳပ္
ေနသည္ကား တယ္ၿပီး ဗဲရီး အင္ေပါတဲန္႕ မျဖစ္ဟု မမီတမီ ဥာဏ္တစ္မတ္သားျဖင့္ စမတ္ထြားစြာ
ေမာင္ေဒါ စဥ္းစားမိပါ၏။ ဒါကို ဒီမိုကေရစီ ဂု႐ုၾကီးမ်ား၊ ဆို႐ွယ္လစ္ ပ႑ိတ္ၾကီးမ်ားကျဖင့္
အနည္းငယ္ မ်က္ေမွာင္ ၾကဳတ္သြားစရာ႐ွိမည္ဟု ေမာင္ေဒါ အေတြးရပါ၏။
အဲ………ေနာက္တစ္ခုဆန္းတာေျပာ
ရဦးမည္ဗ်၊ ဒူဘိုင္းမွာ “႐ွိတ္ဇာယတ္”ဆိုေသာ ဧရာမပလီေက်ာင္းၾကီး႐ွိပါ၏။ အလြန္လည္း ခမ္းနားပါ၏။
အျခားအျခားေသာ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ပလီ၀တ္ေက်ာင္းအတြင္းသို႕ သူ႐ို႕ဘာသာ၀င္မဟုတ္သူ ၀င္ခြင့္မ႐ွိ။
သုိ႕ေသာ္ထို႐ွိတ္ဇာယတ္ပလီေက်ာင္းအတြင္းသို႕ မည္သည့္ႏုိင္ငံသား မည္သည့္ဘာသာ၀င္မဆို ၀င္ေရာက္ေလ့လာခြင့္ျပဳထားပါ၏။
ေမာင္ေဒါရယ္၊ ေလဒီေဒါရယ္၊ ေမာင္ေဒါ၏ တပည့္ ကေလးႏွစ္ဦးရယ္ ၀င္ေရာက္ ေလ့လာခဲ့ၾကပါ၏။
အဲ…….၀တ္႐ံုနက္ၾကီးေတြကို ငွား၍ ၀တ္ရတာကေတာ့ ထူးျခားတာေပါ့ေနာ…..။
အဲဒီကိစၥမွာလဲ
ဒူဘိုင္းနဲ႕အဘူဒါဘီေစာ္ဘြား ပေဒသရာဇ္ေတြကို ေမာင္ေဒါနည္းနည္းအားက်မိသြား၏။ ဒီလူေတြ၏
အျမင္ကို ေမာင္ေဒါ ဆင္ျခင္မိသြားပါ၏။
အရာခပ္သိမ္း
ျပည့္စံုေကာင္းမြန္လွခ်ည့္ဟုေတာ့ ေမာင္ေဒါမေျပာလိုပါ။ သို႕ေသာ္ ေမာင္ေဒါတို႕ ျမင္ၾကည့္စရာေတြကို
ျမင္ၾကည့္ဖို႕သာ ဆိုလိုရင္းျဖစ္ပါ၏။
၃တန္ကားတစီးျဖင့္
အျပည့္တင္ရသည္ဆိုေသာ ကမာၻအၾကီးဆံုးအလံၾကီး၊ အထပ္ေပါင္း ႏွစ္ရာေလးဆယ္ေက်ာ္႐ွိေသာ ကမာၻအျမင့္ဆံုး
မိုးထိအေဆာက္အဦးဘတ္ခ်္ကာလီဖာ။ ဂင္းနစ္မွတ္တမ္း၀င္ အလွဆံုးပန္းဥယ်ာဥ္ အဲလ္အာလိုင္း၊
ဘာညာကြိကြေတြေပါ့ေလ။ အမ်ားၾကီး အမ်ားၾကီး၊ ေငြေၾကးတတ္ႏုိင္ေတာ့ လုပ္ထားႏုိင္တာေတြ၊
ၿမိဳ႕စည္ပင္သာယာေရးအတြက္ တစ္ႏွစ္ကို ဘီလ်ံနဲ႕ခ်ီၿပီး သံုးေသးဆိုပဲ။
ေစာ္ဘြားတို႕ဌာနီက
ေမာင္ေဒါအျပန္၊ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚမွာ စဥ္းစားမိတာက ၁၉၄၈ခုႏွစ္ ဗမာျပည္ကို အဂၤလိပ္ေတြ စြန္႕ခြာသြားကထဲက၊
ႏုိင္ငံေရးအာဏာရခဲ့သူေတြ ႏိုင္ငံေရးပါး၀ခဲ့ၾကရင္…..။ အခ်င္းခ်င္း သတ္ၾကျဖတ္ၾကရတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ၾကီးအတြက္
ပိုက္ဆံေတြသာ မကုန္ခဲ့ရင္……။ ဘ၀႐ွင္မင္းတရားၾကီးမ်ားသာ လူထုထဲမွာ႐ွိခဲ့ရင္……….။ ေဆာ္သာေဆာ္ကြဆိုတဲ့
ႏုိင္ငံေရး ဂိုဏ္းဂဏေတြသာ မ႐ွိခဲ့ဖူးဆိုရင္…….ဒူဘိုင္းနဲ႕ အဘူဒါဘီေလာက္ေတာ့……ပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသး။
ဗညားဂ်မ္းေဒါ (ကြမ္းၿခံကုန္း)
No comments:
Post a Comment