Saturday, December 15, 2012

နုိင္ငံေရးကင္းရွင္းေၾကာင္း

ေမာင္ေဒါရဲ႕ အေတြးစည္ပိုင္း
ႏုိင္ငံေရး ကင္း႐ွင္းေၾကာင္း
                   တရံေရာသ၌ (တရံေရာအခါ+တေန႕သ၌) က်ဳပ္ေမာင္ေဒါသည္ က်ဳပ္၏ေလဒီႀကီး ထင္ရာျမင္ရာေတြ စပ္ထည့္ၿပီး ေက်ာင္းထားေသာ “ထမင္းေၾကာ္” ဆိုသည့္ ၫိဳတိုတို မဲတဲတဲ ထမင္းကို ေမာနင္းဘလိတ္ဖတ္အျဖစ္ သံုးေဆာင္ၿပီး သကာလ ဟားဗတ္တကၠသိုလ္ထက္ မေအာက္ဟု ကိုယ့္ဖာသာ ကင္ပြန္းတပ္ထားေသာ ေက်ာင္းစုတ္ ေက်ာင္းျပတ္ကေလး၏ ေကာ္ရီဒါတြင္ ခ်ခင္းထားေပသည့္ ကုလားထိုင္လက္တဖက္က်ိဳးေပၚ၌ ထိုင္ေနေလ၏။ ထိုင္ေန ရင္းက ေမာင္ေဒါ၏ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္စတိုင္ျဖစ္ေသာ ျမင္းကသားေဆးတံကို ႐ွဴဖြာလ်က္ အေတြးစည္ပိုင္းအား လႈပ္ခါဆန္႕ ႀကံဳ႕လ်က္႐ွိ၏။ “ေတြးေနျခင္းသည္ အလြန္လွ်င္ အကုသိုလ္ကင္းေပ၏တမံု႕” ဟု နားလည္ခံယူ ရင္မွာ ေတြးလိုက္ထား သျဖင့္ ကုလားထိုင္ေပၚတြင္ ေဆးတံတ႐ႈိက္၊ မီးခိုး၀ိုက္ေ၀့ေနရျခင္းကို ေမာင္ေဒါ ႏွစ္ၿခိဳက္႐ံုမက သံုးၿခိဳက္ ေလးၿခိဳက္ပါ ျဖစ္ပါ၏။
                   ယင္း အခုိက္အတန္႕ကေလး၌ပင္ က်ဳပ္၏သက္ေတာ္ေစာင့္ေခြးႀကီး “ေမာင္ဘား”သည္ အလြန္လွ်င္ က်ယ္ေလာင္လွစြာ ေဟာင္ျခင္းအမႈကို ျပဳေလ၏။ သည္ေကာင္ေမာင္ဘား ေတာ္သလင္းသံေပးျခင္းေတာ့ မဟုတ္တန္ရာ၊ ဧကႏၱလူစိမ္းတဦးကို ႀကိဳဆိုသည္သာျဖစ္အ့ံဟု ေတြးမိသျဖင့္ ကို္ယ္ဘယ္လိုမွ မလုပ္ခ်င္ေသာ္လဲ ကိုယ္ေနာက္ေဖးေပါက္ ကို ပိတ္ဆို႕ကာရံခံလိုက္ရသျဖင့္ ကဗ်ာကယာျပင္ဆင္လိုက္ရေသာ အိမ္ေ႐ွ႕ၿခံေပါက္ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ မမီတမီတံခါး ကို ၾကည့္လိုက္ရ၏။ . . . ေမာင္ေဒါ၏ တပည့္လည္းျဖစ္ တခါတရံ ဆရာလည္းျဖစ္ေသာ ငတိတစ္ေပြကိုေတြ႕လိုက္၏။ ယင္းသူကား “ေလာက သစၥာ”ဟု ေမာင္ေဒါ အမည္ေပးထားေသာ ပုဂၢိဳလ္ကေလး။
                   “ထိုင္ေဟ့” ဟု အဘိယာစကျပဳၿပီးသည္ႏွင့္ “ေလာကသစၥာ”၏ ထံုးစံအတိုင္း “အာလႊတ္”သည့္ အမႈ ျပဳျခင္းကို ေမာင္ေဒါ နားေထာင္ရပါေလ၏။ တခါတရံမူ နားသည္ “ေထာင္”မေနပဲ “လဲ”ေနေသာ္ ေကာင္းစြာဟုလည္း ေတြးမိပါ၏။ ေမာင္ေဒါ၏ “ဘာသာစကား”မဟုတ္ေသာ ႐ွရာပိုဗာ၏ ႐ိုက္ခ်က္မ်ားအေၾကာင္း၊ စပိန္ကလူလြန္မသား ကေလး၏ ႏြားတိုက္ပြဲႏွင့္ ကားေမာင္းၿပိဳင္ပြဲ အေၾကာင္း၊ ဆိုင္ကယ္စီးၿပိဳင္ပဲြတြင္ အႏုိင္ရသူကဖြင့္သည့္ ႐ွန္ပိန္ပုလင္း အေၾကာင္း၊ ဥေရာပတိရစာၦန္႐ံုတ႐ံုက ပင္ဒါ၀က္၀ံမ မ်ိဳးစပ္ျခင္းအေၾကာင္း၊ ႐ိုေဘာ့တစ္နည္းပညာျဖင့္ ေဟာ္တယ္မွာ စားပြဲထိုးေတာ့မည့္အေၾကာင္း ေတာေတာင္ေရေျမ . . . ဒီပါေဗြေတြကို နားေထာင္ရပါ၏။
                   “ဟဲ့ေကာင္ရဲ႕ . . . ေနပါဦးဟာ . . . နင္အခုလာရင္းအေၾကာင္းက”
                   “ေျပာပါ့မယ္ ဆရာေဒါရဲ႕ . . . ဟိုဟာေလ . . .က်ေနာ္ အခုအလုပ္ေလွ်ာက္ေတာ့ အလုပ္က “ႏုိင္ငံ ေရးကင္း႐ွင္းေၾကာင္း” ေထာက္ခံစာေတာင္းလို႕ အဲဒါ . . . ဆရာ့ဆီက . . . ”
                   “ ေဟ . . . နင္က ငါ့ကို ေထာက္ခံစာ ထုတ္လုပ္ေရးစက္႐ံုႀကီး ေအာက္ေမ့ေနလို႕လား နင့္ကို ႏုိင္ငံေရး ကင္း႐ွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံစာေတာင္းတဲ့ ငနဲက ဘယ္ေဒ၀ါဘယ္အမ်ိဳးက ဘယ္သူခိုးေပတံုးလဟဲ့. . . လင္းစမ္း”
                   “အတင္ရခက္ပါသေနာ္ . . . သံလ်က္ေတာ္ယူသည့္ သူခိုးကိုလ . . . ဘယ္အမ်ိဳးဘယ္အႏြယ္ တကယ္ ရင္ဖြင့္ရင္ျဖင့္ . . . အံမယ္မင္း . . . ဆရာေဒါရဲ႕”
                   “ေတာ္စမ္းကြာ . . . မင္းမလင္းရင္ ငါပဲလင္းေတာ့မယ္။ ဒို႕ႏုိင္ငံမွာ “ႏုိင္ငံေရး” ဆိုတဲ့စကားလံုးကို ေၾကာက္ျခင္းႀကီး အပါးတစ္ရာနဲ႕ ေၾကာက္ေနေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရတာ ၾကာပါေပကာဟဲ့၊ တကယ္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ လူသားရဲ႕ဖြားဘက္ေတာ္ပဲ ေပလဟ။ လူေတြရဲ႕ တြတ္တီးကိစၥ၊ အဖံုးအကာကိစၥ၊ ေနပူႀကဲႀကဲ၀က္သိုက္တဲကိစၥေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးပဲကြ၊ သိၾကားမင္းရဲ႕ မယားေခါင္ႀကီး ထမိန္ေတာ္မျပည့္စံုတာ၊ မားကိုစ္ရဲ႕ မိန္းမ အီမဲလ္ဒါ- ဖိနပ္အရံေပါင္း သိန္း နဲ႕ခ်ီ႐ွိတာ၊ မာတလိရဲ႕ သမီးမဂၤလာေဆာင္မွာ ကားေသာ့မ်ားစြာ လက္ဖြဲ႕တာ၊ လက္ပံေတာင္းေတာင္က ေျမႀကီးေတြ ေပြးစံု႕သြားလို႕ ခ်က္ႀကီးတို႕တေတြ အိမ္မ႐ွိေတာ့တာ၊ ၀ိသုႀကံဳရဲ႕ ႏွစ္၀မ္းကြဲေယာက္ဖ၊ ကၽြန္းပင္ေတြကို မီးဆိုက္မယ္ဆို ၿပီး တာ၀တိန္သာကို တိတ္တိတ္ကေလး တီအီးကားနဲ႕ပို႕တာ၊ ခ႐ိုနီေရျမင္းႀကီး ပါးစပ္ပိုပိုၿပဲလာလို႕ ပလတ္စတာ ကပ္ထားရတာ . . . ဒါေတြကအစ နင့္အိမ္ေနာက္ေဖးက ဆန္အိုးထဲမွာ ဆန္ျပတ္ျပတ္သြားတာ၊ အာလူးတစ္လံုးကို ဖြတ္ကလိ ဒဂၤါးမ်ားစြာနဲ႕ ၀ယ္ယူေနရတာ၊ တယ္လီဖုန္းတစ္လံုး သိန္းသံုးဆယ္ကေန ႏွစ္သိန္းျဖစ္သြားတာ၊ မျဖစ္ၾကပါနဲ႕၊ မလုပ္ၾကပါနဲ႕ဆိုၿပီး ဖ်င္ေပးရတဲ့ မင္းႀကီးေဒၚနဲ႕ မင္းပေထြး ရန္ပြဲမွာ လက္ဦးေအာင္ ျပန္ျပန္ေဆာ္ေနၾကတာ၊ မင္းေနာက္ ေဖးအိမ္သာထဲက . အဖိုးတန္လူ႕စြန္႕ပစ္ပစၥည္းေတြက ဇီ၀ဓါတ္ေငြ႕ထြက္တယ္ဆိုလို႕ ကိုယ္ေခ်းကိုယ္ျပန္ပိုက္ေထြးေနရ တာ- ဒါေတြအဆံုး ႏိုင္ငံေရးခ်ည္းပဲေပါ့ကြ၊ ႏုိင္ငံေရးနဲ႕မင္း၊ ကင္းေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ တစ္ခုခုမွားေနၿပီ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ မင္းရဲ႕မႏုႆတၱ ဘာ၀ဟာ လံုးခ်ာလည္ေနၿပီဆိုတာပဲ ေကာင္ေလးရ’
                   “ဆရာေဒါကလဲ . . . ဟိုခါေတာ္မီ ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီးေလစီးေၾကာင္း လႊတ္ေနတာက်ေနတာပဲ . . . တပည့္ႀကီး “ေမာင္ေလးသစ္”လဲ ဒီေလာက္ေတာ့သိပါတယ္။” သိတာမွ သိ . . . သိ . . . သိ . . .သိနဲ႕ ေတာင္ေနေသး” “ဟဲ့ . . . ေသာက္ကဇေကာင္. .  နင္သိတယ္ဆိုရင္ နင့္ေမဂလိန္းမို႕ အဲဒီႏုိင္ငံေရးကင္း႐ွင္းေၾကာင္းႀကီး ငါ့ဆီယူလာရတာ တံုးဟ။ အဲဒီ အသံုးအႏႈန္းဟာ အ႐ူးေထာင္ထြက္ေတြရဲ႕ ေလပုန္းျမဴးသံပဲဟဲ့”
‘ဂလိုဆိုေတာ့ ဆရာေဒါက တပည့္ႀကီးကို ႏိုင္ငံေရးကင္း႐ွင္းေၾကာင္း မေထာက္ခံႏုိင္ဖူးေပါ့’
“ဟေကာင္ရ . . . မန္းေလၿပဲေလပါ့လား၊ နင္အခုလို “ႏုိင္ငံေရးကင္း႐ွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံခိုင္း”ေနတာကိုက ႏုိင္ငံေရးပဲ ဟ . . . ငနာေလးရဲ႕”
“ဟဲ့ေကာင္ . . . နင့္ဥစၥာကလဲ . . . လႈပ္ေလ . . ၀င္ေလ ျဖစ္ေနမင့္ကပဲ . . . အိမ္း ႏုိင္ငံေရး သတၱ၀ါျဖစ္တယ္ဆိုတာနဲ႕ ႏုိင္ငံေရးပါတီ၀င္လို႕ေတာ့ ေျပာလို႕မရဖူးဟဲ့။ ႏုိင္ငံေရးပါတီ အျဖဴ၊ အနီ၊ အ၀ါ၊ အစိမ္း တစ္ခုခုထဲကို ၀င္ၿပီး ႏုိင္ငံေရးကို တက္တက္ၾကြၾကြ လႈပ္႐ွားေဆာင္႐ြက္သူကိုမွသာ ႏိုင္ငံေရးပါတီ၀င္လို႕ ဆိုရမွာလဟဲ့။ ႏုိင္ငံေရးပါတီ၀င္တိုင္းကို ႏိုင္ငံေရး သမားလို႕ေခၚႏုိင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏုိင္ငံေရးသတၱ၀ါတိုင္းဟာေတာ့ ႏုိင္ငံေရးပါတီ၀င္ ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မွာေပါ့”
                   “႐ွႈင္းပါၿပီဆရာေဒါ . . . ရေကာက္ဟထိုးငသတ္၀စၥႏွစ္လံုးေပါက္ ႐ွင္းပါၿပီ၊ အဲဂလိုဆိုရင္ “အမ်ိဳးသားႏုိင္ ငံေရး”ဆိုၿပီး ခဏခဏေျပာသံၾကားရတာကေကာ ဘယ္လိုေတြးယူပါ့မလဲ ဆရာေဒါ”
“အဲဒါကေတာ့ ကိုယ္လုပ္ေနတာ ကိုယ္ဖာသာ ဘာမွန္းမေသခ်ာလို႕ေသာ္၎ ဒါမွမဟုတ္။ ကိုယ္လုပ္ေနတာကို တစ္စံုတရာဖံုးကြယ္ထားလို၍သေသာ္၎ ကမၺည္းတပ္ၾကတဲ့ “၀ဲစားေလာက္ကိုက္” စကားလံုးတစ္လုံးပဲဟ။ အမ်ိဳးသား တရပ္အတြက္ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ႏုိင္ငံေရးပါတီအမည္ခံခ်င္ခံ မခံခ်င္ေန၊ အစုအေ၀းတစ္ရပ္႐ွိလာရတယ္။ အစုအေ၀းဆိုတာ ပါတီပဲ။ ႏုိင္ငံေရးကို တစ္ေယာက္ထဲ ေဆာင္႐ြက္လို႕မွ မရတာပဲ။ ႏုိင္ငံေရးဆိုတာက အျဖဴထည္သက္ သက္ပဲ ငါ့ေကာင္ရ၊ ႏုိင္ငံေရးကို “ညစ္ပတ္”သလိုလို၊ လူ႐ႈပ္လူေပြေတြရဲ႕ ခိုလႈံရာလိုလို အေျပာခံရတာက ႏုိင္ငံေရးဗန္းျပ ၿပီး အေရာင္းဆိုးၾကတဲ့ ငို႕ဘေတြ(ငါ့ဘို႕ေတြ)၊ အခ်ိန္တစ္ခုတိုင္း အေရာင္ေျပာင္းတတ္တဲ့ ပုတ္သင္ၫိဳေတြ၊ ဟိုေပါင္ေျပး ကပ္၊ ဒီေပါင္ေျပးကပ္တတ္တဲ့ ဆိတ္လေစ့ေတြ၊ ဆီအိုးထဲက်လို႕ အေရာင္ေျပာင္းေနတဲ့ ေျမေခြးေတြေၾကာင့္ ‘ႏုိင္ငံေရး’ဟာ ႐ုပ္ဖ်က္ခံေနရတာပဲ။”
“ဆရာေဒါက ဒါေတာ့ တပည့္ႀကီးကိုပါ ႏွိပ္ကြပ္လိုက္တာေပါ့ေလ”
“မရည္႐ြယ္ပါဖူးေမာင္ရာ . . ငါက ဒါးမကို ဓိ႒ာန္ၿပီးေျပာတာပါ။ အဲေလဓမၼဒိ႒ာန္ပဲဆိုလိုတာပါ။”
                   “ေမာင္ေဒါက ခပ္ခ်ဥ္ခ်ဥ္႐ွိသည္ႏွင့္ သြန္လိုက္ေသာ အႏွာစကားေတြေၾကာင့္ ေလာကသစၥာ၊ ေမာင္ ေတာက္တာလဲ စိတ္ညစ္ညဴးသြားဟန္တူပါ၏။ ေမာင္ေဒါ၌ ေျပာစရာေတြ က်န္ေသးေသာ္လဲ ထိုမွ်ေခၽြလိုက္လွ်င္ပင္ သင္းကေလးလည္း အေတာ္အတန္ ႐ွင္းလင္းသြားေလာက္ေပ၏တကားဟု ယူဆမိ၏။ သည့္ေနာက္ ေဆးတံကိုခ်ထားၿပီး သူမ်ား အလကား လက္ေဆာင္ေပးသျဖင့္ ရထားသည့္ က်ဴးဘား ေဆးျပင္းလိပ္ ကိုဟီးဘားကို မီးၫွိ႐ွဴဖြာၿပီး သကာလ ေမာင္ေဒါ၏ စည္ပိုင္းၿငိမ္သြားေအာင္ ေကာ္ကုလားထိုင္ လက္တစ္ဘက္က်ိဳးအေပၚ၌ ေက်ာမွီလ်က္ေနလိုက္ေလ၏။”
(မွတ္ခ်က္) အကယ္၍ သင္စာဖတ္သူက က်ဳပ္ေမာင္ေဒါ၏ အဆိုစကားမ်ာကို တစံုတရာျပန္လည္ေျပာဆိုေ၀ဘန္ဖြယ္ ႐ွိလာပါက ေမာင္ေဒါထံသို႕ ဤဂ်ာနယ္မွတဆင့္ စာေရးႏုိင္ပါေၾကာင္းကိုလည္း တစ္ဆက္ထဲမွာပင္ ေက်လည္းေက် နပ္လည္းနပ္စြာ ေျပာဆိုလိုပါ၏။ ေမာင္ေဒါနားလည္သလို ‘ဖြင့္’ လိုက္ျခင္းသာျဖစ္ရာ၊ ႏိုင္ငံေရးသုထမိန္မ်ား၊ ငါ့ထမိန္မ်ား (အဲေလ) သုခမိန္မ်ားက မွားသည္ထင္လွ်င္လည္း ျပင္ေပးေစဟူလို။  
                                                                                                               ဗညားဂ်မ္းေဒါ (ကြမ္းၿခံကုန္း)

No comments:

Post a Comment