ေမာင္ေဒါရဲ႕ အေတြးစည္ပိုင္း
အၾကပ္ပိတ္မွ အက်ယ္ဖြင့္သို႕
ၿမိဳ႕ထဲ
ဟိုနား ဒီနားသြားဖို႕အတြက္ ဘတ္စကားႏွင့္ ေမာင္ေဒါသိပ္ၿပီး ကီးမကိုက္လွပါ။ အဟမ္း။ အခ်က္တစ္
ကေတာ့ စပယ္ယာ အမ်ားစု၏ မ်က္ႏွာႏွင့္ ဆက္ဆံေရးေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏။ အခ်က္ႏွစ္ကေတာ့ ေမာင္ေဒါတြင္
လူအုပ္နဲ႕ဓါတ္မတဲ့ေသာ “အလာဂ်ီ” တမ်ိဳးျဖစ္သည့္ ႏွာေခ်ေရာဂါ႐ွိပါ၏။ ပဲလင္းေျမြသီး အစာသြပ္ထားသလို
ၾကပ္ေနေသာ ဘတ္စ္ကားစီးသူမ်ား အၾကားတြင္ ႏွာရည္တ႐ႊဲ႐ႊဲႏွင့္ ႏွာခ်ီေနရျခင္းကား အေတာ္ကသိကေအာက္ျဖစ္ေစပါ၏။
အ၀ွာ
က်ယ္သည့္အတြက္ ပရာဒိုတို႕ လဲန္ခ႐ူဆာတို႕စီးေနသူတို႕ ေျပာနည္းျဖစ္သည့္ “ကိုယ္တို႕ကေတာ့
ဘတ္စ္ကားစီးလို႕ မရဖူး” ဆိုသည့္ စကားႏွင့္ ထပ္သြားျခင္းပါ။ ေသခ်ာပါ၏။ “လူထုထဲတြင္ေနေသာ
ေမာင္ေဒါသည္ လူထုထဲက ေမာင္ေဒါမွ်သာပါ။
သည္ေတာ့
ေမာင္ေဒါရထားစီးပါ၏။ ေမာင္ေဒါအတြက္ လူထုအေတြ႕အၾကံဳ မ်ားစြာ ရေစသည့္ အျပင္ အစာသြပ္ ပဲလင္းေျမြသီးထက္ေတာ့
ေခ်ာင္ေသးသျဖင့္ ရထားသည္ ေမာင္ေဒါ၏ စီးေတာ္ယာဥ္ျဖစ္လာပါ၏။ ဒါေပမယ့္ေပါ့ခင္ဗ်ာ၊ အိမ္ကပါလီမန္က
ကန္႕ကြက္ပါ၏။ ကန္႕ကြက္တာေတြကလဲ မွားလြန္းသည္မဟုတ္သည္မို႕ လိုက္ေလ်ာရျပန္ပါ၏။ ရထားအတက္အဆင္းနဲ႕
ရထားရပ္ခ်ိန္ကို ေထာက္ျပကန္႕ကြက္ၾကျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ပလက္ေဖာင္းႏွင့္ ရထား၀င္ေပါက္၊ ဘူတာတစ္ခုမွာ
ရပ္နားခ်ိန္ေတြကလည္း ဒူဘုိင္းတို႕ စင္ကာပူတို႕က အမ္အာရ္တီေတြလို မဟုတ္ေသးေပကိုး။
ကဲ……ဒီေတာ့
ေမာင္ေဒါဂ်ပန္ဘီးကေလးတစ္စီးႏွင့္ လိမ့္ပါ၏။ ထိုက္သေလာက္ေတာ့လဲ အဆင္ေျပသား။ ေမာင္ေဒါရဲ႕အမႊာ
ခ်စ္ဖူးၾကီးကေတာင္ “ဘီးကေလးကိုစီးၿပီး” ဘာညာနဲ႕ ေရးေသးတာကိုး။ ဒါေပမယ့္ အင့္ေပါ့ေလ……တစ္ခါသားေတာ့
တစ္သက္မွာ မလဲစဖူး၊ ေမာင္ေဒါစက္ဘီးေပၚမွ ပစ္က်ၿပီးလဲဖူးသြား၏။ နဲနဲမူးသြားတာမို႕ျဖစ္၏။
ဒီမွာ သားေတာ္ေမာင္ အငယ္ဆံုးေကာင္က စက္ဘီးကိစၥကို ကန္႕ကြက္လႊာ တင္ပါ၏။ အဆိုတင္၊ ေထာက္ခံ၊
ကန္႕ကြက္၊ ႐ုပ္သိမ္း၊ မဲခြဲႏွင့္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ “ေမာ္တာ စက္ဘီး” စီးနင္းရန္ သေဘာတူလိုက္ၾကပါ၏။
အားစိုက္နင္းစရာမလိုေသာ
ေမာ္တာစက္ဘီးႏွင့္ ေမာင္ေဒါ သဟဇာတျဖစ္လွပါ၏။ ေမာင္ေဒါေနသည့္ မရမ္းကုန္း၊ ေက်ာက္ေရတြင္းမွသည္
ေမာင္ေဒါ၏ သားသမီးတ၀မ္းကြဲမ်ားကို စာသင္ေပးေနသည့္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္း တည္႐ွိရာ ေျမာက္ဥကၠလာ၊
ေျခာက္ေကြ႕သည္ ေမာင္ေဒါ၏ “ေမာ္တာစက္ဘီး”သံုးေသာ ခရီးျဖစ္ပါ၏။ မနီးလြန္း၊ မေ၀းလြန္း၊
လူမေမာလြန္းေသာ အေျခအေန သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္မႈလည္း႐ွိပါ၏။
အိုေက၊
ဘာလိုေသးသနည္း၊ စိုေျပေနျပီး၊ လန္းေနျပီး ဆိုစရာ႐ွိပါ၏။ သို႕ေသာ္၊ သို႕ေပမဲ့။ သို႕တေစ……ေဟ….ေဟ
ေပါ့ေလ။
တစ္ေန႕တ၌
ေမာင္ေဒါ၏ အေႏၲ၀ါသိကၾကီးတစ္ဦး ေရာက္လာ၏။ သူကလည္း “ေမာ္တာစက္ဘီး” စီးေနသူျဖစ္၏။ ယင္းေန႕က
သူေတာ့ ေမာ္တာစက္ဘီးမပါ။ ထုိအေၾကာင္းခ်င္းတကို ေမာင္ေဒါအား ႐ွင္းျပေျပာဆိုပါ၏။ ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ေတာ့ဗ်ာ၊
သူ႕“ေမာ္တာစက္ဘီး”ကို ဖမ္းခံရသည့္အေၾကာင္း၊ ျပန္လည္ေ႐ြးယူရဦးမည့္ အေၾကာင္းေတြကို သြန္ခ်ျပပါ၏။
ေမာင္ေဒါ
စည္ပိုင္းခါသြား၏။ ဟိုဘက္၊ ဒီဘက္၊ ေတာင္ဘက္၊ ေျမာက္ဘက္၊ေတြအစံု ေမာင္ေဒါေတြးၾကည့္ပါ၏။
“မဟာရန္ကုန္
ဧရိယာအတြင္း ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ စီးနင္း ခြင့္မျပဳ”ဆိုေသာ ပညတ္ေတာ္ေပၚလာခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွစ၍
ကြိစိကြစ ျပႆနာကေလး အေတာ္မ်ားမ်ား႐ွိခဲ့ၿပီကို ညင္းႏုိင္ဖြယ္မျမင္ပါ။ ဘာေၾကာင့္ မစီးေစရသနည္း။
ကမာၻေပၚက မည္သည့္ေဒသတြင္စခဲ့ေသာ စည္းကမ္းပါနည္း။ စီးသူေတြကို အႏၲရာယ္ၾကီးလြန္းသျဖင့္
ပိတ္ပင္ျခင္းျဖစ္ပါသလား၊ ျမန္မာျပည္မွာ စြမ္းအင္ေလာင္စာ ေခၽြတာေရးအတြက္ ျဖစ္ပါသလား၊
ျဖစ္လွ်င္ေကာ အမွန္တကယ္ ထိေရာက္ရဲ႕လား “ဆိုင္ကယ္ေတြ စီးခြင့္မ႐ွိသည့္အတြက္ လမ္းေတြေပၚမွာေကာ
႐ွင္းလင္းသြားပါၿပီး”၊ “လမ္းပန္းလံုျခံဳေခ်ာေမြ႕မႈဆိုသည္ စံကိုေရာ ထိေရာက္ပါရဲ႕လား”
ေမာင္ေဒါရဲ႕ စည္ပိုင္းထဲမွာ ဂလံုဂလြမ္းျမည္ေနေသာ အေတြးမ်ားပါ။
ေမာင္ေဒါ
စည္ပိုင္းကို သြက္လက္လာေအာင္ အေတြးအင္ဂ်င္၀ိုင္ေတြ၊ အေတြးဘရိတ္ဆီေတြ ျဖည့္ေနတံုးမွာပင္
အိမ္ေ႐ွ႕က စူပါကပ္ဆုိင္ကယ္တစင္းျဖတ္သြား၏။ ေမာင္းသူအပါအ၀င္ ေလးေယာက္။ ဆိုင္ကယ္မွာ ဘာနံပါတ္မွမ႐ွိ၊
ေျဗာင္စီးနင္းေနေသာ “၀စ္ေသာက္”ဆိုင္ကယ္။ အဲဒီႏွစ္ဘီးကေလးကို ေမာင္ေဒါေငးေနမိတုန္းျခံထဲကို
ဆိုင္ကယ္ကေလး တစ္စီး၀င္လာပါ၏။ နံပတ္ျပားမပါ၊ စီးလာသူက ေမာင္ေဒါဆီမွာ ဘာသာ စကားအတိုအထြာေတြ
လာသင္ေနသည့္ ရဲကေလး။ အမယ္….သူက ဆိုင္ကယ္စီး ဦးထုပ္ေတာင္မပါ။
ေမာင္ေဒါလမ္းထိပ္ကို
ထြက္လာေတာ့ တ႐ုတ္ဆိုင္ကယ္ေတြ တန္းစီရပ္္ထားတာေတြ႕ပါ၏။ ႐ွစ္စီးခန္႕႐ွိမည္ထင္၏။ တစ္စီးမွ်နံပတ္မ႐ွိ၊
အကုန္လံုး “၀စ္ေသာက္“ေတြခ်ည္းျဖစ္၏။ သူတို႕ကို ဟိုလမ္းဆံု၊ သည္လမ္းဆံုေတြမွာ ေတြ႕ရတတ္၏။
ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီဟု ေခၚၾက၏။ ဟိုနား ဒီနား ငါးရာတစ္ေထာင္။ ထုိက္သေလာက္လည္း အလုပ္ျဖစ္ၾကပံုရ၏။
သူတို႕အနားတြင္ ေမာ္ေတာ္ ပီကယ္ေလးတေယာက္ကိုလည္း “မ်က္ႏွာ ေငြလ၊ ႐ႊင္ပပ” ႏွင့္ ေတြ႕ရ၏။
ဆိုလိုသည္က သူလဲသူ႕တာ၀န္ခ်ိန္အပလာေရာက္ လည္ပတ္ေနပံုပဲျဖစ္၏။ ကဲ……….သည္လိုဆိုလွ်င္…ေမာင္ေဒါဆက္စဥ္းစားပါ၏။
တဖက္မွာ
သည္နည္းသည္ပံုၿဖိဳးစည္ေနသလို ဘယ္ေနရာမွာေတာ့ ဆိုင္ကယ္ေတြ လွည့္ကင္းက ဖမ္းသြား၊ သိမ္းသြားၿပီဆိုတာေတြလဲ
ၾကားေနရပါ၏။ တခါတေလမ်ား “စီမံခ်က္” ဆိုတာပင္ ၾကားလုိက္ရပါေသး။
သည္မွာ
ေ႐ွ႕ကေျပာခဲ့သည့္ကိစၥျပန္ေကာက္ပါရေစ။ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္တရား၀င္ စီးနင္းခြင့္မ႐ွိေတာ့ၿပီဆိုကထဲက
“ စည္းမ်ဥ္းကိုက္ညီ၊ ေဘးကင္းသည္”ဆိုၿပီး ေမာ္ေဒါတေယာက္ ဆုိင္ကယ္ကို မခြတာၾကာပါၿပီ။
ယခုေတာ့ အေၾကာင္း အခြင့္ၾကံဳသျဖင့္ ေဒါေမာင္ေမာင္ “ေမာ္တာစက္ဘီး” စီးျဖစ္ပါ၏။
ျပႆနာကေတာ့
“ေမာ္တာစက္ဘီးသည္” “ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္” ျဖစ္မျဖစ္ ကိစၥၾကီးျဖစ္လာပါ၏။ “ဥပေဒေဘာင္တြင္း၊
ေနထိုင္ျခင္း၊ ေဘးကင္းရန္ကြာ၊ အလြန္ခ်မ္းသာ” ဆိုသကိုးဗ်၊ ဥပေဒမဲ့မျဖစ္လိုေသာ ေမာင္ေဒါ၊
အထက္ကလို ေမာ္တာစက္ဘီးကိုပါ သိမ္းေနသည္ဆိုသည့္အတြက္ ရဲရဲမစီးရဲ၊ က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္စီးရပါ၏။
ေခ်ာင္ၾကိဳေခ်ာင္ၾကားမွာ ေမွာင္ခိုေမာင္ဖ်ား ျဖစ္ေနခဲ့ပါ၏။
ေ႐ွးအတီေတ၊
ပုဂံေျပ (အဲေလ…..ဟုတ္ေပါင္) က်ဳပ္တုိ႕ျပည္၌ ေမွာင္ခိုေခတ္ၾကီး တစ္ေခတ္ထြန္းကားခဲ့ပါ၏။
ေ႐ွးအတီေတဆိုေတာ့ ၾကာေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ထိုင္းဘက္က၊ ဘဂၤလားဘက္က၊ တမူး မိုေရးဘက္က ေမွာင္ခုိပစၥည္းေတြ
ေျဗာင္၀င္၊ ၾကီးပြား အီးထြားသူေတြလည္း ထြားၾက၊ ေသသူေသ ေၾကသူေၾကျဖစ္တာလဲျဖစ္ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု
လူသံုးေရာ ေခြးသံုးပစၥည္းပါ ေစ်းၾကီး၊ ေခါက္ထီးကေလး မလံုတလံုမို႕ ျပႆနာစံုခဲ့ပါ၏။ ေဟာ
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဂိတ္ေပါက္ေတြဖြင့္ ကုန္စည္ေတြစီးဆင္းလာေတာ့၊ “၀ါးတားဂိတ္” ကိစၥေတြလဲေလ်ာ့တန္တာေလ်ာ့၊
ေပ်ာ့တန္သေလာက္ေပ်ာ့။ မေက်ေသးတဲ့အခဲေလးေတြ႐ွိေသးေပမဲ့ အမႈန္႕က ရာႏႈန္းမ်ားလာၿပီဆိုရင္
ရပါ၏။ အဲဒီေတာ့ ပိတ္ထားမေကာင္း၊ ဖြင့္ရင္ေကာင္းလုိ႕ပဲ ေမာင္ေဒါေျပာခ်င္ပါ၏။
အဲဒီေတာ့
ဆိုင္ကယ္ႏွစ္ဘီးကိစၥကိုလည္းဆိုင္သူပိုင္သူမ်ား အၾကီးအငယ္ အ႐ြယ္အလတ္စံုက “ပိတ္ရင္မေကာင္း၊
ဖြင့္ရင္ေကာင္း” မူကေလးကို စဥ္းစားေမွ်ာ္ေခၚလုပ္ေဆာင္မည္ဆုိပါက။ “တုိင္းထက္အလြန္၊ တံခြန္နဲ႕ကုကၠား”
ဆိုသလုိ အဆင္ေျပသင့္သေလာက္ ေျပေကာင္းရာဟု ေမာင္ေဒါေတြးလိုက္မိ၏။ သခင္ေဖသန္းစကား ငွားလုိက္ပါအံုးမည္။
“ေ႐ႊေမာင္းသံ ဒူဒူဟိးလိုက္မယ္၊ အၾကီးၾကီးမ်ား ၾကားၾကေစ”။
ဗညားဂ်မ္းေဒါ (ကြမ္းျခံကုန္း)
No comments:
Post a Comment