Saturday, December 15, 2012

တသက္မွာတခါကဘူးတဲ့ျပဇာတ္

-->
ကိုကိုးကၽြန္းဋီကာ
တစ္သက္မွာ တစ္ခါကဖူးတဲ့ ျပဇာတ္
        လူတိုင္းလူတိုင္းေလာက္နီးနီးမွာ အႏုပညာ “ဇ”ကေလးေတြ႐ွိတတ္ပါတယ္။ အနိမ့္ဆံုးကေတာ့ သီခ်င္းကေလး ညည္းဖူးတတ္ၾကတာပါပဲ။ အႏုပညာနဲ႕ ေ၀းလြန္သူ႐ွိတတ္ဆိုရင္ေတာင္မွ အလြန္ကိုရာႏႈန္းနည္းလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ ေထာင္ထဲအက်ည္းထဲ ေရာက္လာၾကသူေတြအထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး ယံုၾကည္မႈတရပ္ေၾကာင့္ ႐ွိေနဆဲအစိုးရနဲ႕ သေဘာကြဲလြဲ လို႕ေရာက္လာၾကသူေတြကေတာ့ ပိုၿပီး၊ အႏုပညာနဲ႕ နီးစပ္ၾကတယ္လို႕ က်ေနာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။
          ေနာက္ၿပီး အခ်ိန္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္း အေတာ္မ်ားမ်ားဟာလဲ အက်ဥ္းသားတေယာက္အတြက္ “အား”ေနေတာ့၊ ေထာင္ထဲမွာ အႏုပညာအလုပ္ေတြလုပ္ျဖစ္သြားၾကပါတယ္။ က်ေနာ္ အခုေျပာေနတဲ့ “၇၀”စုမ်ားက အင္းစိန္ေထာင္မွာ အဓိက အႏုပညာ အလုပ္ကေတာ့ ကဗ်ာေရးတာပါပဲ။ က်န္တာက ဘာမွလုပ္လို႕မရပါဖူး။ တိုက္ေတြက ေနကုန္ပိတ္၊ အေဆာင္ၾကီးေတြမွာ ေထာင့္အခန္းေတြ ကန္႕ၿပီး ေနကုန္ပိတ္ထားတာေကာ။ စာအုပ္စာတမ္း သတင္းစာေရဒီယို ဘာမွမ႐ွိပါဘူး။ ခၽြင္းခ်က္အျဖစ္ “ဘာသာေရးစာအုပ္ တခ်ိဳ႕လြဲလို႕ေပါ့ေလ။ ဒါေတာင္သိပ္မ်ားမ်ားစားစား မဟုတ္ပါဘူး။ တအုပ္စ ႏွစ္အုပ္စပါပဲ၊ ပထစ၊ ဖဆပလနဲ႕ အျခားႏွီးႏြယ္ရာ လူၾကီးေတြကေတာ့ ဘာသာေရးစာအုပ္ကို အိမ္ကေနမွာရင္မွာ သေလာက္နီးနီးရၾကပါတယ္။ လူငယ္ေတြကေတာ့ ဘာမွကို မရၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဥပမာ က်ေနာ္ဆိုရင္ အိမ္ကေန က်ေနာ္ဖတ္ခ်င္တဲ့ ဘာသာေရး စာအုပ္ကေလး ႏွစ္အုပ္မွာဖူးပါတယ္။ အိမ္ကလဲပို႕ေပးဖို႕ ၾကိဳးစားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗူး၀ကေန လက္မခံလို႕ျပန္ယူသြားခဲ့ရပါတယ္။ ဒါက အင္းစိန္ ေထာင္ရဲ႕ “၇၀”စုႏွစ္ေတြက အေျခအေနပါ။
          သည္ေတာ့ အေစာတံုးက ေျပာခဲ့သလို ကဗ်ာေရးၾကပါတယ္။ စကၠဴ၊ ခဲတံေဘာပင္ဘာမွမ႐ွိပဲ ဘယ္လိုေရးသလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားစရာျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ေထာင္သံမံတလင္းျပင္၊ သို႕မဟုတ္ ၾကမ္းပ်ဥ္မွာ ရတာနဲ႕ ေရးျခစ္ၿပီး “အာဂံုေဆာင္” ထားတဲ့ နည္းနဲ႕ေရးရတာပါ။ တခါတရံ အဲဒီလို သံမံတလင္းမွာ၊ ၾကမ္းျပင္မွာ ေရးတာျခစ္တာကို ေတြ႕ရင္လဲ “ေထာင္ရဲ႕ ဘ၀႐ွင္မင္းတရား”မ်ားက လံုးတီးေကၽြးတိုက္ပိတ္၊ ေရခ်ိဳးပိတ္ဆိုတဲ့ “ေထာင္စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္မႈအေရးယူျခင္း”ေတြနဲ႕ ဆံုရတတ္ပါတယ္။ အဲသလို အေျခအေနနဲ႕ပဲ“ကဗ်ာ”ေတြ ေမြးဖြားလာတာပါ။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕ “အာဂံုေဆာင္”ထားတဲ့ ကဗ်ာေတြကို ကေလာ္ထုတ္ၿပီး “အာဂံုေဆာင္မႈဥပေဒ” နဲ႕ တိုက္မပိတ္ေပေသးလို႕။ က်ေနာ္လဲ ကဗ်ာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို “က်က္”ၿပီး အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့အထိ အပါေခၚခဲ့ႏိုင္ပါတယ္။ (အဲဒါကဗ်ာေတြ စကၠဴေပၚေရာက္ေတာ့မွ “ထုတ္ေ၀ခြင့္မရ”တဲ့ စာေပေတြျဖစ္ေနခဲ့ၿပီး၊ နာဂစ္က ႏွိပ္စက္ေတာ့မွ ေရစိုပ်က္စီးခဲ့ရပါတယ္။ ရန္သူမ်ိဳး (၅)ပါး သာမကေတာ့ပဲ ရန္သူမ်ိဳး ေျခာက္ပါးလို႕ဆိုရင္ မွန္မလားေလပဲ)။
          အင္းစိန္ေထာင္ကေန ကိုကိုးကၽြန္း (တကၽြန္း)ကို ပို႕လိုက္ေတာ့ (အဲဒီအေၾကာင္းကို အေ႐ွ႕မွာ ေရးခဲ့ဖူးပါၿပီ) အဲဒီက အက်ဥ္းေထာင္ဆိုေပမယ့္ အက်ယ္ေထာင္သေဘာေျပာင္းသြားခဲ့ပါတယ္။ အက်ဥ္းမင္းၾတားၾကီးမ်ားက “က်ယ္ေစ”ဆိုလို ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ကာလ၊ ေဒသ၊ ပေယာဂဆိုတာေၾကာင့္ပါ။ တကၽြန္းမွာက်ေတာ့ အႏုပညာအလုပ္၊ စာေရးစာဖတ္အလုပ္၊ တကၽြန္းလံုးအတြက္ ေပးထားတဲ့ေရဒီယိုတလံုးကို အင္ၾကင္းကိုင္း ပဒူအံုစြဲသလို ၀ိုင္းနားေထာင္ရတဲ့အလုပ္ေတြလုပ္ ျဖစ္လာၾကပါတယ္။
          အဲဒီအႏုပညာအလုပ္ေတြထဲမွာ “ျပဇာတ္က” တဲ့ အလုပ္လဲလုပ္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ေတာ့ ျပဇာတ္သံုးထုပ္ကျဖစ္ပါတယ္။ ျပဇာတ္ေတြကို အခန္းထဲမွာပဲ ဆင့္ထိုးစင္လုပ္ၿပီးကၾကရတာပါ။
          ပထမဦးဆံုးျပဇာတ္ကေတာ့ က်ေနာ့္အတြက္ အမွတ္မိဆံုးျပဇာတ္ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ့တသက္မွာ ကိုယ္တိုင္ေရး၊ ကိုယ္တိုင္ကခဲ့ရတာျဖစ္ၿပီး၊ တသက္လံုးမွာလဲ အဲဒီတခါပဲကဖူးခဲ့လို႕ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ထူးျခားခ်က္က ေယာက်္ားၾကီးမ်ားျပဇာတ္ျဖစ္ေနလို႕ပါ။ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေဆာင္ (အနိမ့္ဆံုးအမ်ိဳးသမီးအ၀တ္နဲ႕ ဇာတ္ေဆာင္) ေတာင္မပါ ၀င္ခဲ့ပါဖူး။
          ျပဇာတ္နံမည္က “ပါေမာကၡၾကပ္ခိုး”ျဖစ္ပါတယ္။ (အဲဒါကိုပဲ ကၽြန္းျပန္ရဲေဘာ္ တေယာက္ကေတာ့ ေမာ္နီတာ ဂ်ာနယ္မွာ “႐ုပ္၊ စိပ္၊ ေစတသိုက္၊ နိဗၺာန္”ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္၊ နံမယ္နဲ႕ မၾကာမတင္ကပဲ ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္)
          ဇာတ္အသြားကေတာ့ စေကာ္လာ ပညာယွိဆိုသူတစ္ဦးရဲ႕ တဖက္သတ္႐ူးသြပ္မႈကို “အ႐ြန္းေဖာက္”ထားတာပါပဲ။ တနည္းေျပာရရင္ေတာ့ “ပညာတတ္၀ါဒ”ကို ပ်က္ရယ္ျပဳထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္ေကာင္က သံုးေယာက္ပဲပါပါတယ္။ ကိုတင္ေအာင္ (ေခါင္းျဖဴ)ရယ္၊ ေမာင္သိန္းလိႈင္ (ဂ်င္းနားရယ္) က်ေနာ္ျမင့္ဦးသစ္ရယ္။
          မူလက ပါေမာကၡဇာတ္႐ုပ္အတြက္ လူ႐ွာပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ မရပါဖူး။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္က “ပါေမာကၡၾကပ္ခိုး” ဇာတ္႐ုပ္။ ကိုတင္ေအာင္က သၿဂႌဳလ္ဆရာဦးသာယာဇာတ္႐ုပ္၊ ေမာင္သိန္းလိႈင္က ပါေမာကၡသားကေလးဇာတ္႐ုပ္မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကပါတယ္။
          ဇာတ္က အေျပာခန္းမ်ားပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းအားျပဳတဲ့ ဇာတ္မ်ိဳးမဟုတ္ပါဖူး။ ပါေမာကၡၾကပ္ခိုးနဲ႕ သူ႕မိတ္ေဆြ သၿဂႌဳလ္ဆရာ ဦးသာယာတို႕က သူတို႕သန္ရာသန္ရာ ကမာၻ႕အေတြးအေခၚေတြ၊ အႏုပညာေတြ၊ စၾက၀ဠာဆိုင္ရာ သီ၀ရီ ေတြကို ေဆြးေႏြးေနၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပတ္၀န္းက်င္မွာက ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ ကေလးေတြျဖစ္ေနၾကၿပီး၊ အဲဒီပညာယွိၾကီး မ်ားကေတာ့ ဒါကို သတိမမူမိၾကတာ၊ ကိုယ့္ကိစၥနဲ႕ ကိုယ္ေမ်ာေနၾကတာကို အေျပာနဲ႕သ႐ုပ္ေဖာ္တာပါ။
          ဇာတ္အပိတ္မွာေတာ့ ပါေမာကၡၾကီးကေတာ္ေခ်ာ္လဲလို႕ ေဆး႐ံုပို႕လိုက္ရေၾကာင္း သားငယ္ကလာေျပာတဲ့အခါ ပါေမာကၡၾကီး “႐ုပ္၊ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ နိဗၺာန္”ကို သီခ်င္းလုပ္ဆို၊ လက္ကားယား ေျခကားယား “က”ရင္ “လြတ္”သြားတာနဲ႕ နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္။ သၿဂႌဳလ္ဆရာကေတာ့ လက္ခုတ္ကေလးတီးၿပီးေတးကေလးညည္းရင္းနဲ႕ က်ီးၾကည့္ေၾကာင္ၾကည့္ျဖစ္ ေနတာေလးနဲ႕ “ပိတ္”ပါတယ္။
          ဇာတ္ေနာက္ခံအဆင္အျပင္၊ အပို႕ဂီတေတြကို ၀ိုင္းၾက၀န္းၾကတဲ့အထဲမွာ က်ေနာ္ မွတ္မွတ္ထင္ထင္ စြဲေနသူေတြက အေမၾကည္လို႕ က်ေနာ္တို႕ခ်စ္စႏိုးေခၚၾကတဲ့ ရဲေဘာ္သိန္းၾကည္ (တိုက္ပြဲက်ဆံုး)ရယ္။ ဘိုးေတာ္လို႕၀ိုင္းေခၚၾကတဲ့ ဘိုေတာ္ ဦးခင္ေမာင္ (ကြယ္လြန္)ရယ္။ ရဲေဘာ္ျမေအာင္ (အပၸနား)ရပါပဲ။ သူတို႕ကို ထူးထူးျခားျခားစြဲေနတာကေတာ့ ရဲေဘာ္ သိန္းၾကည္က ပါေမာကၡရဲ႕ အင္းက်ီကို စပ္တိစပ္ဖာေတြနဲ႕ ခ်ဳပ္ေပးၿပီး၊ ရဲေဘာ္ျမေအာင္က ပါေမာကၡအတြက္ဆံပင္တုကို ဂံုနီအိတ္ကအစေတြနဲ႕ လုပ္ေပးခဲ့လို႕ပါ။ ဘိုးေတာ္ကေတာ့ ဇာတ္ခံုေပၚမွာ က်ေနာ္ဟန္ျပတေယာထိုးျပသမွ်ကို စင္ေအာက္က တေယာ တကယ္ထိုးေပးခဲ့လို႕ပါ။ က်ေနာ္က ပါးစပ္က ထင္ရာေျပာတာေတြ ဥပမာ ဒါကစမ္းေရစီးသံ၊ ဒါကပင္လယ္ လိႈင္းလံုးေတြတက္လာသံ၊ ဒါကေလေျပတုိက္ေနတံုးငွက္ကေလးေတြ ျမည္သံစသျဖင့္ ဘီသိုဗင္ေတြ၊ မိုးဇာတ္ေတြ၊ ခ်ိဳင္ေကာ့စကီးစသျဖင့္ ေလွ်ာက္ေျပာသမွ်ေတြကို အမီလိုက္တီးေပးခဲ့တာပါ။
          ေအာ္………..ေနာက္တေယာက္ရဲေဘာ္ထင္႐ွိန္။ သူက သူ႕တေယာေလးကို အင္မတန္ျမတ္ႏိုးပါတယ္။ မုန္႕ဖံုးအျပား ေလးကို ၾကိဳးတပ္ထားတဲ့ တေယာေလးပါ။ အဲဒါေလးကို က်ေနာ္က ငွားၿပီး ဇာတ္ထဲမွာ သံုးတာ။ ဒါေပမယ့္ “ဂ်င္းနား”က ဇာတ္ခံုျမင္ကြင္းထဲေျပးအ၀င္နင္းမိၿပီး က်ိဳးသြား႐ွိပါတယ္။ တေယာေလးက်ိဳးသြားတာကို ေျပာျပတဲ့အခါ ကိုထင္႐ွိန္ၾကီးႏွေမ်ာေနပံုကေလးကိုလဲ တကယ့္အမွတ္တရပါပဲ။
          ျပဇာတ္ကေလးကို ကၽြန္းေရာက္ေနသူအားလံုး ၾကည့္ၾကၿပီး အားေပးၾကပါတယ္။ မႏၲေလးက ရဲနီေဟာင္းၾကီး သခင္ရန္ေခၽြဆိုရင္ က်ေနာ့ ပုခံုးကို ပုတ္ၿပီး“ဟိုလူၾကီးကို တီးလုိက္သလားထင္ရတယ္”လို႕ ေကာင္းခ်ီးေပးပါတယ္။ သူေျပာတဲ့ဟို လူၾကီးဆိုတာက တေယာထိုးေကာင္းဖူးတယ္အဆို႐ွိတဲ့ “သခင္စိုး”ကိုပါ။ တကယ္ေတာ့ သူေျပာမွ က်ေနာ္ သတိထားမိတာပါ။ ပုဂၢလဒိဌာန္မရည္႐ြယ္ခဲ့ပါဖူး။
          အဲဒီျပဇာတ္ကေလးကၿပီးကထဲက က်ေနာ္လဲနံမည္တလံုးတိုးလာပါေတာ့တယ္။ ရဲေဘာ္ေတြက်ေနာ့ကို “ပါေမာကၡ” လုိ႕ေခၚၾကသလို၊ သိပ္ရင္းႏွီးသူေတြကဆို “ၾကပ္ခိုး”လို႕ေခၚၾကပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေၾကနပ္စရာ အမွတ္တရေလးတခုလိုပဲ က်ေနာ့ရင္ထဲက်န္ရစ္ေနဆဲပါ။
ျမင့္ဦးသစ္

No comments:

Post a Comment